Nebunia iPhone atinge apogeul

iPhone şi Steve JobsAstăzi pot spune că sunt norocos că nu sunt american. E puţin ironic, dar altfel m-aş fi aflat acum în mijlocul isteriei create de mult aşteptata lansare a telefonului Apple iPhone, anunţată astăzi pentru ora 6 PM (ora New York-ului). M-aş fi aflat în mijlocul unei lupte dintre dorinţa aprigă de a avea un iPhone cu orice preţ, indiferent de consecinţe, şi vocea raţiunii, care m-ar fi îndemnat să nu mă hazardez. E greu de spus cine ar fi câştigat...

iPhone-ul este probabil cel mai mediatizat produs din istoria industriei telefoanelor mobile, conform spuselor unor importante figuri în domeniu. Steve Jobs însuşi consideră iPhone-ul "cel mai revoluţionar şi pasionant produs lansat în istoria Apple. Dat fiind trecutul presărat cu produse inovatoare al companiei, acest lucru este unul impresionant". Succesul sau eşecul iPhone-ului va avea cu siguranţă un cuvânt de spus în evoluţia viitoare a celor de la Apple.

Un lucru este clar, iPhone-ul este aşteptat cu sufletul la gură de mii, dacă nu milioane, de oameni. Lansarea a fost pregătită cu o minuţiozitate demnă de manual, Apple oferind publicului şi presei mici detalii despre noul produs în ultimele săptămâni, creând imaginea unui produs înzestrat cu o serie de calităţi extraordinare, nemaiîntâlnite până acum la un telefon. De aici şi isteria creată în rândul fanilor.

iPhone

Şi nu, isterie nu este un termen exagerat. Cu mai mult de 100 de ore înainte de lansare, coada pentru iPhone în faţa magazinului Apple din centrul New York-ului deja se formase. Primul om în linie era deja acolo, şi astfel iPhone-ul bate produse precum celebrele console PlayStation 2 şi 3, şi ele foarte aşteptate la lansare, care nu au avut fani atât de aprigi încât să se aşeze la rând atât de devreme. Poze din această noapte ne arată sute de oameni veniţi cu scaune, pături şi alimente, care şi-au petrecut ultimele zile la cozi în speranţa de a prinde un iPhone încă de la lansare.

Coada in fata magazinelor Apple Coada in fata magazinelor Apple

Toate magazinele Apple vor fi închise astăzi pentru câteva ore pentru a pregăti evenimentul. La ora 6, iadul se va dezlănţui odată cu deschiderea uşilor, efectul revărsării miilor de entuziaşti în Apple Shop-uri aşteptându-se să fie mult mai mare decât cel al reducerilor de primăvară la Walmart. Fiecare client va putea achiziţiona câte două iPhone-uri maxim şi rămâne de văzut dacă stocul va putea face cererii uriaşe.

Pentru 500 (iPhone cu memorie 4 GB) sau 600 $(8 GB), iPhone-ul va ajunge în buzunarele temerarilor ce şi-au petrecut zeci de ore la cozi. Pentru cei înstăriţi, există alternative: achiziţionarea de pe eBay, pentru o sumă ce ajunge la 1200 $, sau "mituirea" unui angajat Apple, aceştia urmând să primească un iPhone cadou, conform declaraţiilor recente ale lui Jobs.

În condiţiile în care omenirea şi-a pierdut entuziasmul în faţa lansării zilnice de dispozitive din ce în ce mai performante, Apple iPhone vine ca o pată de culoare, cu toată isteria provocată în jurul său. Una peste alta, el reprezintă un exemplu elocvent al efectului unei campanii publicatare agresive şi inteligente asupra maselor. Dar să mai asteptăm puţin, nebunia creată de Apple iPhone se va stinge în câteva ore...