Piaţa de smartphone-uri scade cu 40% în urma pandemiei COVID-19. Xiaomi depăşeşte Huawei în vânzări

Ştiam deja că piaţa de smartphone-uri este profund afectată de pandemia COVID-19, însă abia acum, când avem date concrete, putem avea o perspectivă mai clară asupra impactului real. Faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019, vânzările, dar şi livrările către distribuitori au scăzut cu aproximativ 40%, în timp ce clasamentul mondial s-a schimbat semnificativ. Pentru prima dată în ultimii ani Xiaomi reuşeşte să depăşească Huawei în numărul de unităţi vândute.

Strategy Analytics spune că vânzările către clienţi de smartphone-uri au înregistrat o scădere de 39% în februarie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce livrările de smartphone-uri către magazine şi distribuitpri au scăzit cu 38% în aceeaşi perioadă. 2020 trebuia să fie anul în care piaţa de smartphone-uri revine pe un trend ascendent, însă primele estimări sugerează că nu va fi deloc aşa.

Tehnologia 5G, care abia de anul acesta ajunge pe dispozitive mai accesibile şi în mai multe oraşe la nivel mondial, nu va fi de ajuns pentru a acoperi deficitul pieţei faţă de anii trecuţi. În timp ce fabricile au fost foarte afectate de faptul că angajaţii lor au trebuit să stea în izolare la domiciliu, nici posibilii clienţi nu par să se grăbească să cumpere noi smartphone-uri, întrucât se anunţă o criză financiară, deci astfel de achiziţii ar putea fi amânate până când situaţia devine mai clară în următoarele luni.

Xiaomi pare să fie compania care a câştigat cel mai mult în această perioadă. Pentru luna februarie, Xiaomi ocupă locul trei în vânzări cu 6 milioane de unităţi vândute, în spatele Apple care este pe locul al doilea cu 10,2 milioane şi Samsung pe primul loc cu 18,2 milioane. Huawei, compania care obişnuia să fie pe locul al treilea şi chiar al doilea, a reuşit să livreze în total în februarie doar 5,5 milioane de unităţi. Sub Huawei mai avem Oppo cu 4 milioane şi vivo cu 3,6 milioane.

Există posibilitatea ca succesul Xiaomi să fie datorat lansării din luna februrarie a modelelor Xiaomi Mi 10, flagship-urile sale pentru anul 2020 şi faptului că noile modele Huawei sunt livrate fără servicii Google pre-instalate. S-ar putea totuşi să vedem o creştere în vânzări în cadrul Huawei în lunile martie şi aprilie, cu ocazia lansărilor modelelor P40 (Lite în martie, standard şi Pro în aprilie).