Telefoanele iPhone 11 şi iPhone 11 Pro afişează un mesaj de avertizare dacă nu le repari la un centru autorizat Apple

Autor: Aurelian Mihai 26.09.2019
Telefoanele iPhone 11 şi iPhone 11 Pro afişează un mesaj de avertizare dacă nu le repari la un centru autorizat Apple

Surpriza nu tocmai plăcută pregătită posesorilor de telefoane iPhone 11 care încearcă să fenteze serviciile Apple de reparare post-garanţie se manifestă abia la patru zile după înlocuirea ecranului, încât cei păgubiţi rămân şi cu banii daţi pe reparaţia neagreată de Apple şi cu telefonul neamintindu-le în mod constant de greşeala făcută.

Informaţia apare într-un document oficial adresat de Apple centrelor de service oficiale, confirmând faptul că telefoanele iPhone 11, 11 Pro, şi 11 Pro Max vor afişa utilizatorilor un mesaj de avertizare daca nu poate fi confirmată înlocuirea ecranului cu o piesă de schimb originală. În realitate este vorba şi despre modalitatea de instalare, Apple solicitând apelarea serviciilor unui tehnician agreat,

Argumentul adus de Apple este că ecranele înlocuite în afara centrelor de service autorizate nu respectă procedurile de siguranţă şi reparare oficiale, putând cauza funcţionarea necorespunzătoare, precum şi alte probleme de calitate şi siguranţă. În realitate, mecanismul de validare implementat de Apple la nivel de hardware asigură că reparaţiile neoficiale nu vor funcţiona deloc, obligând consumatorii să suporte tarifele impuse de companie în centrele de service autorizate. În mod previzibil, lista argumentelor împotriva reparaţiilor neautorizate este cuprinzătoare, acoperind neplăceri precum probleme cu funcţionarea interfeţei multi-touch, acurateţea culorilor redate şi luminozitatea ecranului, probleme de calibrare a funcţiei True Tone, etc. Pornind şi de la premisa probabil greşită cum că toate centrele de service neafiliate fac reparaţii superficiale, oficialii Apple menţionează şi că montarea incompletă a şuruburilor şi capacele de protecţie ar putea cauza supraîncălzire şi daune altor componente, punând în pericol siguranţa utilizatorilor.

Unică în industria smartphone, strategia Apple de hărţuire a utilizatorilor care aleg să îşi repare pe cheltuiala proprie telefoanele mobile nu se opreşte după alerta iniţială afişată la 4 zile după intervenţia neautorizată, mesajul apărând la fiecare vizitare a meniului Settings timp de încă 15zile. După sperietura iniţială, informarea privind repararea telefonului într-un centru de service neoficial este mutată la secţiunea Settings -> General -> About, servind cel mult curiozităţii doritorilor de telefoane iPhone 11 second-hand.

Din fericire pentru cei care deţin deja un model iPhone de generaţie mai veche, măsura se aplică exclusiv pentru generaţia iPhone 11. Chiar şi pentru cele din urmă, intervenţia neautorizată pentru înlocuirea ecranului nu împiedică folosirea telefonului, această măsură putând atrage consecinţe legale mult mai greu de gestionat pentru Apple.

 

Tags: