WhatsApp,Viber şi celelalte reţele de mesagerie instantanee au detronat SMS-ul

Autor: Dorian Prodan 29.04.2013
WhatsApp,Viber şi celelalte reţele de mesagerie instantanee au detronat SMS-ul

La sfârşitul săptămânii trecute, IDC a anunţat că primul trimestru al acestui an a marcat un moment important în evoluţia telefoniei mobile, vânzările smartphone-urilor depăşindu-le pentru prima dată pe cele ale celorlalte telefoane mobile. Schimbările petrecute pe această piaţă nu se opresc aici, tradiţionalul SMS pierzând şi el supremaţia comunicării prin intermediul mesajelor text.

Conform companiei Informa, tradiţionalul SMS a fost detronat de noile reţele de mesagerie instantanee în cursul anului trecut, când rata utilizării celor din urmă a depăşit-o pentru prima dată pe cea a obişnuitelor mesaje SMS. În 2012, noile medii de comunicare au transmis circa 19 miliarde de mesaje instantanee pe zi, în timp ce operatorii au atins doar o cifră de 17,6 miliarde de SMS-uri pe zi.

Această creştere a importanţei reţelelor de mesagerie precum WhatsApp, Viber, iMessage, BlackBerry Messenger şi multe altele a fost stimulată de creşterea numărului de utilizatori de smartphone-uri, ceea ce înseamnă că diferenţa dintre cele două tipuri de mesagerie se va mări în timp.

În acest moment, numărul utilizatorilor de SMS se ridică la circa 3,5 miliarde, în timp ce reţelele de mesagerie instantanee au aproape 600 de milioane de clienţi. Cu toate acestea, cei din urmă sunt mult mai activi, atraşi fiind de uşurinţa în utilizare, preţul insignifiant şi opţiunile mai bune, iar diferenţa se va adânci odată cu adopţia mai mare a smartphone-urilor sau implementarea serviciilor precum Facebook Chat sau Viber pe terminalele mai simple.

Conform Informa, în 2014, reţelele de mesagerie instantanee vor transmite zilnic circa 50 de miliarde de mesaje, în timp ce operatorii se vor mulţumi doar cu 21 de miliarde de SMS-uri. Această migraţie deja provoacă pagube operatorilor, estimându-se că aceştia încasează anual cu 23 de miliarde de dolari mai puţin din cauza concurenţei online gratuite.

SMS-ul nu şi-a spus încă ultimul cuvânt, veniturile generate de acest protocol urmând să crească uşor de la 115 miliarde de dolari la 127 miliarde de dolari în 2016, însă creşterea lui este deja din ce în ce mai lentă, iar tendinţa migraţiei către noile servicii nu poate fi oprită.  

Tags: