Xiaomi a folosit un clip de la Apple pentru a promova noua sa funcţie Mimoji

Autor: Cătălin Niţu 08.07.2019
Xiaomi a folosit un clip de la Apple pentru a promova noua sa funcţie Mimoji

Scriam săptămâna trecută că Xiaomi a „copiat” aproape perfect funcţia Memoji de la Apple, integrând-o în software-ul său MIUI sub numele de Mimoji. Producătorul chinez a refuzat să recunoască faptul că funcţia este similară cu cea de pe iPhone, chiar ameninţând publicaţiile care afirmă fără dovezi faptul că Mimoji este copiat cu acţiuni legale. Peste weekend însă, Xiaomi, în încercarea de a promova noua funcţie a urcat pe pagina oficială a noilor telefoane Mi CC9 un clip video cu funcţia Memoji produs de Apple, în loc de propriul său clip.

Este destul de amuzantă situaţia de faţă. Xiaomi spune că nu a copiat funcţia de la Apple şi refuză să accepte faptul că cele două sunt extrem de similare, însă în acelaşi timp urcă din greşeală un clip Apple în care apar personaje Memoji, fără  să realizeze că de fapt personajele din clip erau produse pe telefoanele concurenţei. Clipul era disponibil chiar pe paginile JD.com şi Suning, două magazine online mari din China, unde dispozitivele Xiaomi sunt foarte populare.

Echipa de relaţii publice a Xiaomi a recunoscut vina, spunând că angajaţii companiei au urcat din greşeală un clip greşit, după care toate materialele care includeau personaje Apple au fost şterse de pe paginile de produs. Acest clip ar fi putut fi şi mai periculos pentru Xiaomi, întrucât includea un personaj care era realizat să semene cu artistul Khalid, iar pe fundal apărea una dintre melodiile sale celebre. Atât Apple, cât şi Khalid aveau destule dovezi pentru a chema Xiaomi în instanţă, în cazul în care problema nu era rezolvată rapid.

De altfel, nu este prima dată când Xiaomi copiază Apple. Atât magazinele Mi Store, cât şi materialele promoţionale în care apar produsele Xiaomi sunt aproape identice cu cele Apple, în timp ce design-ul multor produse Xiaomi sunt inspirate de cele produse de compania americană. La începuturile Xiaomi, compania obişnuia să copieze design-ul celor mai recente iPhone-uri, cu tot cu interfaţă. În timp, producătorul chinez a început să inoveze în felul său, aducând pe piaţă dispozitive cu design-uri proprii, însă tot Apple pare să rămână modelul său pentru dispozitivele de top.