Cloud gaming: ultima redută anti-piraterie

Nu există joc pe PC care să nu poată fi spart. Orice metode de protecţie ar alege producătorii, mai devreme sau mai târziu (de cele mai multe ori mai devreme) vor fi anihilate de către iscusiţii crackeri. Sunt voci care susţin că tocmai din această cauză jocurile de pe PC au ajuns să fie realizate superficial, iar cele de pe console optimizate pentru că aduc bani. Problema este că şi consolele au ajuns să fie "modate", iar jocurile dedicate acestor platforme să fie şi ele aranjate. Deocamdată la un nivel nu foarte îngrijorător, dar care creşte de la o zi la alta. Astfel, singurul lucru care ar putea stopa pirateria ar fi stocarea conţinutului exclusiv pe serverele producătorilor.

Totul rulează de pe servere

Probabil că aţi auzit de Cloud Computing. Pe scurt, se referă la accesul şi rularea aplicaţiilor de pe serverele producătorilor, hard-ul vostru stocând doar un minim de date necesar bootării şi conectării la reţea. Cloud Gaming-ul poate fi considerat o sub-ramură a Cloud Computing-ului care va fi dedicată jocurilor. Primul pas în acest sens a fost făcut încă din 2009, odată cu anunţarea platformei OnLive. Ea urmează să devină accesibilă din vara acestui an, mai exact din data de 17 iunie, în cadrul evenimentului E3 Show.

Oferta anti-piraterie nu sună deloc rău pentru început: primii 25.000 de utilizatori care se înregistrează pe OnLive vor beneficia de un preţ promoţional de 14,95 $ / lună, pe o perioadă de trei luni. Din păcate, este valabilă doar pentru americani. În orice caz, când serviciile OnLive vor fi disponibile la nivel global, va trebui să îndeplinim cam aceleaşi criterii: vârstă minimă 18 ani, card de credit şi o conexiune la Internet care să treacă testul de performanţă.

Succesul proiectului nu va depinde doar de preţuri ci şi de titlurile care vor rula de pe servere. Oficialii ne asigură că vom avea la dispoziţie jocuri 3D la cel mai înalt nivel şi asta fără să investim în calculatorul de acasă. Procesarea se va face de pe puternicele servere OnLive.

Aşadar, iată un aspect deosebit de interesant ce ţine de hardware. Aşa cum spuneam mai sus, serverele vor fi responsabile de performanţe şi nu sistemul tău de acasă. Mai mult decât atât, pentru accesarea anumitor servicii (cum ar fi vizionarea de conţinut High Definition) PC-ul nici nu va fi obligatoriu. OnLive îţi va oferi o "microconsolă" care se va conecta la televizor. Preţul acesteia va fi inclus în abonament.

Silent Hunter V

Sunt curios ce gândesc ATI şi NVIDIA. Ce strategie de marketing vor alege pentru a ne face să cumpărăm plăci de 5, 10 sau 20 de milioane? În momentul de faţă probabil că stau liniştiţi şi nu se gândesc că Cloud Gaming-ul le-ar putea fura viitorii clienţi. Este însă o problemă care va deveni serioasă (pentru producătorii de plăci video în special) dacă OnLive va avea succes. O posibilă reuşită va da naştere unor noi concurenţi şi va oferi o motivaţie în plus timizilor competitori din prezent (Gaikai) care vor veni cu oferte competitive, astfel încât şi mai mulţi gameri se vor orienta către Cloud Gaming.

În ipoteza în care netul merge bine şi ai multe jocuri la un preţ convenabil, sunt convins că se vor găsi destui doritori. Marele avantaj este de departe experienţa în multiplayer, la care cu greu ai acces (sau deloc) dacă apelezi la jocurile piratate.

Totul arată atât de promiţător pe hârtie, rămâne de văzut cum va funcţiona practic acest serviciu. Până la proba contrarie, să acordăm totuşi credit dezvoltatorilor de platforme Cloud Gaming şi să concluzionăm cu plusuri şi minusuri.

Cloud Gaming - plusuri şi minusuri

[+] Nu necesită investiţii într-un sistem performant

[+] Economiseşti spaţiu pe hard-disk

[+] Economiseşti timp căci nu mai trebuie să stai să instalezi jocurile

[-] Ai nevoie de o conexiune la Internet rapidă şi stabilă

[-] Doar anumite jocuri vor fi puse pe serverele de cloud gaming

Concluzie: Cloud gaming-ul este un proiect îndrăzneţ care depinde însă de conexiunea la Internet. Cum se întâmplă ca net-ul să mai pice, oamenii se vor gândi de două ori înainte de a se abona la un astfel de serviciu. Pentru că odată ce dai nişte bani, ai şi pretenţii ca lucrurile să meargă bine. Producătorii văd însă cloud gaming-ul drept singura opţiune viabilă de evitare a pirateriei, astfel că în viitor sunt mari şanse să ofere jocuri prin intermediul acestor platforme. Electronic Arts a confirmat deja suportul.

închide
Pasionat de gadgeturi? Şi noi!
Vrei să primeşti primul cele mai noi ştiri despre gadgeturile care îţi îmbunătăţesc viaţa zilnic?
Abonează-te la newsletter-ul Go4it şi fii sigur că eşti la curent cu tot ce e nou în IT&C.
Nu uita să-ţi verifici adresa de e-mail şi să confirmi abonarea printr-un click pe link-ul din mail-ul primit .
Sunt deja abonat