Apple nu renunţă la computerele desktop

Apple a făcut în ultimul deceniu tranziţia de la o companie producătoare de computere la una axată pe dispozitive mobile. Succesul playerelor MP3 iPod şi a liniei de smartphone-uri iPhone a dus la concentrarea resurselor de dezvoltare în această direcţie, computerele iMac, Mac Pro şi MacBook fiind acum secundare. În timp ce linia de laptop-uri primeşte actualizări hardware odată la câteva luni şi de design odată la câţiva ani, computerele desktop sunt acum în mare parte ignorate. Tim Cook susţine însă că Apple nu renunţă la acestea.

Actualele computere iMac şi Mac Pro nu au mai primit upgrade-uri semnificative de câţiva ani la niciun capitol. În timp ce hardware-ul de pe iMac a mai primit mici îmbunătăţiri, Mac Pro a fost neschimbat timp de trei ani, încurajând profesioniştii din domeniile creative să se reorienteze către alternative cu Windows. Într-o scrisoare internă către angajaţii Apple care a ajuns ulterior în presă, Tim Cook asigură angajaţii că Apple pregăteşte noi dispozitive desktop în viitorul apropiat.

Motivele pentru care Apple doreşte să păstreze aceste linii de produse sunt aparent puterea de procesare mai mare şi posibilitatea de a adăuga mai multe port-uri pentru conectarea de accesorii, ceva ce laptop-urile MacBook şi MacBook Pro nu mai au. Probabil că marjele de profit sunt însă mai mici în aceste categorii de produse, iar actualizarea lor prea rapidă nu ar fi la fel de importantă ca în cazul portabilelor.

Anunţul va întârzia probabil până când un nou eveniment Apple va fi anunţat. Următorul ar putea avea loc în primăvară (dacă istoria recentă a companiei se repetă), sau chiar în vară, când Apple ţine conferinţa anuală WWDC, dedicată dezvoltatorilor de software pentru platformele sale. 

închide
Pasionat de gadgeturi? Şi noi!
Vrei să primeşti primul cele mai noi ştiri despre gadgeturile care îţi îmbunătăţesc viaţa zilnic?
Abonează-te la newsletter-ul Go4it şi fii sigur că eşti la curent cu tot ce e nou în IT&C.
Nu uita să-ţi verifici adresa de e-mail şi să confirmi abonarea printr-un click pe link-ul din mail-ul primit .
Sunt deja abonat