Instagram va afișa și mai multe reclame utilizatorilor

06.10.2022
Instagram va afișa și mai multe reclame utilizatorilor

Confruntat cu un declin generalizat al platformelor administrate, Meta recurge la măsuri tot mai disperate pentru creșterea veniturilor realizate, compania anunțând partenerilor de publicitatea introducerea a două noi slot-uri pentru reclame pe Instagram.

Semănând tot mai mult cu zbaterile ultimelor publicații care mai distribuiau ziare pe suport tipărit, în vremuri când restul lumii se mutase deja în online, Meta încearcă să profite cât mai mult de pe urma platformelor intrate deja în declin, chiar cu riscul de a grăbi exodul utilizatorilor tot mai nemulțumiți de experiența avută.

Printre vești precum disponibilitatea unui nou catalog muzical pentru agenții de publicitate și un nou format de anunțuri pentru Facebook Reels, compania a anunțat că va permite acum afișarea reclame pe pagina de pornire Explore și în feed-ul profilurilor Instagram.

Instagram precizează și că, în cadrul acestui test, va permite creatorilor Instagram să obțină venituri suplimentare din reclamele afișate în fluxurile lor de profil.

Între timp, Instagram Reels a afișează deja reclame de până la 30 secunde, intercalate cu filmulețele oricum nu foarte lungi. Între timp, Meta a anunțat Reel Ads on Facebook, un nou format de reclame scurte pentru secțiunea Facebook Reels.

Denumite ”post-loop” ads, acestea sunt clipuri de 4-10 secunde afișate cu opțiune Skip, urmate de reclame video mai lungi afișate după ce clipul vizionat pe Facebook Reels a ajuns la final. La încheierea reclamei, Reel-ul aflat în prim plan va continua redarea în modul loop. Strategia aleasă de Meta pornește de la ideea că multe dintre clipurile scurte distribuite pe Reels sunt concepute pentru a fi urmărite în modul loop, teoretic, permițând folosirea a două tipuri de reclame. Dar în practică, utilizatorii astfel agasați ar putea alege să renunțe la vizionarea în loop, sărind direct la următorul clip pentru a „fenta” afișarea reclamei. Repetând de prea multe ori această experiență, utilizatorii frustrați ar putea decide pur și simplu să schimbe la o platformă de conținut ceva mai primitoare, cum ar fi TikTok.

Tot în prezentarea ținută partenerilor de publicitate, Meta a mai precizat și că va testa și reclame luând forma unui ”carusel de imagini”. Afișate la partea de jos a tab-ului Facebook Reels, reclamele de acest tip vor putea conține până la 10 imagini derulabile pe orizontală.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult