Warner Bros. Discovery își va redenumi platforma de streaming din această vară, revenind la numele pe care l-a abandonat în urmă cu doar doi ani.
Schimbarea vine în contextul în care Warner Bros. Discovery încearcă să își calibreze volumul de conținut și să se concentreze pe calitate.
„Creșterea puternică pe care am observat-o în serviciul nostru global de streaming este construită pe baza calității programelor noastre”, a declarat David Zaslav, CEO al Warner Bros. Discovery, într-un comunicat. „Astăzi, readucem HBO, brandul care reprezintă cea mai înaltă calitate în media, pentru a accelera și mai mult această creștere în anii următori.”
Profitabilitatea divizie de streaming s-a îmbunătățit profitabilitatea cu circa 3 miliarde de dolari în ultimii doi ani și a crescut cu aproximativ 22 de milioane de abonați adăugați în ultimul an. Până în 2026, Warner Bros. Discovery și-a propus treacă de pragul de 150 de milioane de abonați.
Însă, Warner Bros. Discovery a pierdut drepturile de transmisie live a meciurilor de baschet din liga nord-americană, NBA (National Basketball Association) din sezonul viitor. Această pierdere intervine după ce compania s-a concentrat pe achitarea datoriilor, și nu pe cheltuielile pentru conținut nou, pentru a face față concurenței celor de la Netflix, care are peste 300 de milioane de abonați.
Brandingul HBO Max a fost introdus pentru prima dată în 2019 pentru a demonstra ambițiile competitive de streaming global ale HBO. Acum, Warner Bros. Discovery readuce același nume, dar punând accent pe opus – calitatea în detrimentul cantității.
„Vom continua să ne concentrăm pe ceea ce ne face unici – nu totul pentru toți cei dintr-o gospodărie, ci ceva distinct și excelent pentru adulți și familii”, a declarat JB Perrette, președinte și CEO al diviziei de streaming la Warner Bros. Discovery. „Nu este chiar subiectiv, nici măcar controversat – programul nostru este pur și simplu diferit.”
Unul dintre concurenți, Disney a adoptat o abordare similară, CEO-ul Bob Iger spunând în fața investitorilor că modalitatea de a câștiga în streaming va fi conținutul de calitate.
Companiile media tradiționale s-au chinuit să obțină profitabilitate în afacerile lor de streaming de când și-au lansat propriile servicii în ultimii ani. Acest lucru a dus la o accentuare sporită a nivelurilor de publicitate, la măsuri restrictive privind partajarea parolelor și la mai multe pachete de servicii de streaming.
Warner Bros. Discovery a lansat pentru prima dată serviciul său de streaming independent HBO Max în 2020, când brandul era încă deținut de AT&T. Denumirea „Max” a fost adăugată pentru a semnifica faptul că platforma va avea o gamă largă de conținut, de la reality TV, documentare, programe pentru copii și filme, precum și brandingul de prestigiu al titlurilor HBO.
Serviciul a fost redenumit Max în 2023. Această schimbare a venit după fuziunea dintre Discovery Communications și WarnerMedia, în 2022. Conținutul de la Discovery+ a fost adăugat la HBO Max sub noul nume.
Sursa: CNBC