În timp ce alte domenii ale industriei continuă să crească, precum cele ale smartphone-urilor sau PC-urilor, nu același lucru se poate spune despre segmentul dedicat ceasurilor inteligente. Astfel, conform analiștilor de la Counterpoint Research, în T1 2025, industria smartwatch-urilor a înregistrat cel de-al cincilea trimestru consecutiv de scădere la nivel global, cu un deficit de 2% față de livrările de ceasuri de inteligente din urmă cu un an. Excepția notabilă este reprezentată de China, unde livrările de smartwatch-uri au crescut cu 37% de la an la an.
Două motive majore sunt invocate de experții de la agenția Counterpoint pentru a justifica declinul pieței de smartwatch-uri: primul ar fi vânzările în scădere de Apple Watch-uri, în continuare cele mai populare astfel de dispozitive, acompaniat însă și de o încetinire vizibilă a pieței de smartwatch-uri din India, o regiune altădată foarte prolifică pentru acest gen de produse.
În ciuda acestui declin, Apple continuă să dețină poziția dominantă, cu 20% din piața smartwatch-urilor în primul trimestru din 2025, dar și cu livrări diminuate cu 9%. În acest clasament, compania americană este urmată de chinezii de la Huawei (cu o creștere de 53% în acest segment de piață) și Xiaomi (cu o cotă de piață de 10%, față de 6% anul trecut, și o creștere de 53%, la fel de impresionantă precum a conaționalilor de la Huawei).
În schimb, Samsung, lider în alte domenii, a pierdut aproape 23% din cota sa de piață de anul trecut, doar 7% dintre ceasurile inteligente comercializate în primul trimestru din 2025 fiind provenit de la producătorul sud-coreean.
Într-o manieră similară cu alte domenii, și în ceea ce privește smartwatch-urile clienții se pare că sunt în căutarea modelelor premium, dotate cu funcții cât mai avansate. Astfel, segmentul de preț dintre 100 si 200 de dolari americani a crescut cu 21% față de perioada similară a anului trecut, în timp ce dispozitivele de buget, de sub 100 de dolari, au înregistrat o scădere a livrărilor cu 17%.
Chiar dacă situația actuală nu este deloc entuziasmantă, analiștii agenției Counterpoint Research sunt de părere că piața globală a smartwatch-urilor va înregistra totuși o creștere ușoară, de aproximativ 3%, până la sfârșitul anului 2025.
Sursa: GSM Arena