YouTube lucrează la noi opțiuni pentru serviciul de streaming YouTube Music, menite să “apropie fanii de artiștii lor favoriți”. Pentru a atinge acest obiectiv, YouTube Music va primi nu mai puțin de trei funcții noi: una dintre acestea este testată în cadrul unui program pilot, a doua va fi lansată până la sfârșitul acestui an, în timp ce ultima va fi integrată la începutul anului 2026.
În cadrul evenimentului “Made on YouTube”, au fost dezvăluite aceste funcții noi, dedicate atât ascultătorilor, cât și artiștilor care își publică muzica prin intermediul YouTube Music. Este vorba despre posibilitatea de a pre-salva anumite lansări următoare, opțiune ce include și afișarea unei numărători inverse până la apariția respectivului material; lansări exclusive de clipuri video, dar și lansări exclusive de obiecte de merchandise din partea artiștilor.
Dacă ați folosit opțiunea Countdown Pages din Spotify, atunci ar trebui să fiți familiarizați cu viitoarea posibilitatea de a afișa numărători inverse pe YouTube Music până la apariția unor single-uri sau albume de la artiștii preferați. Cronometrul care va contoriza timpul rămas până la apariția respectivului material își va face apariția pe pagina albumului, dar și pe pagina artistului și în pagina aferentă albumelor pe care le-ați salvat pe propriul profil YouTube Music.
De altfel, utilizatorii vor avea acum posibilitatea de a pre-salva (salva în avans) albume sau single-uri ce urmează să-și facă apariția pe YouTube Music. Nu există încă detalii despre data de implementare a acestei opțiuni în YouTube Music, însă este de așteptat ca posibilitatea de a pre-salva să fie lansată în următoarele săptămâni.
Cât despre “lansările exclusive de clipuri video”, această opțiune va permite artiștilor să trimită direct către utilizatori clipuri video de mulțumire, materiale de tip behind-the-scenes și alte astfel de clipuri video, realizate special pentru fani. Conform YouTube, această opțiune a fost gândită pentru a răsplăti cei mai loiali fani ai unui artist anume și va deveni disponibilă la începutul anului viitor.
Tot pentru fanii înrăiți a fost gândită și funcția ce implică lansări de merchandise exclusiv. Mai exact, YouTube a pornit un program de testare prin intermediul căruia fanii loiali ai unui artist (care se numără printre cei cu cele mai multe redări) vor beneficia de posibilitatea de a cumpăra merchandise exclusiv oferit de acel artist. Programul se află în faza pilot în momentul de față, fiind disponibil doar pentru utilizatorii serviciului din Statele Unite ale Americii, însă YouTube promite că va anunța, din timp, atunci când programul va fi extins și la restul lumii.
Sursa: Android Authority