Instagram a lansat aplicația TV pentru vizionarea videoclipurilor pe ecran mare

Instagram a lansat aplicația TV pentru vizionarea videoclipurilor pe ecran mare

Instagram a părăsit telefonul pentru sufragerie. Cel puțin pe piața americană. Compania a început să testeze o aplicație TV care aduce videoclipuri Reel și alt conținut video scurt pe ecranele de televiziune; aplicația va debuta într-o fază beta pe anumite dispozitive Amazon Fire TV.

Această mișcare oficializează efortul Instagram ca utilizatorii să vizioneze videoclipuri relaxați și împreună cu alte persoane, deoarece speră să transforme videoclipurile sociale într-o experiență comunitară pe ecranul mare, spre deosebire de derularea solo tradițională.

Un flux conceput pentru canapeaua din sufragerie

Aplicația TV ține cont de logica mobilă a Instagram, dar reimaginează interfața pentru o telecomandă. Când este deschisă aplicația, afișează o linie „For you” cu recomandări personalizate, urmată de caruseluri pe teme care reflectă obiceiurile de vizionare anterioare ale utilizatorului respectiv.

Videoclipurile sunt redate vertical în modul portret complet pe ecranul televizorului, păstrând încadrarea creatorilor.

Există controale de interacțiune în dreapta ecranului – like-uri, comentarii, share și repostare – în timp ce, în partea stângă, apar prietenii care au apreciat videoclipul respectiv. Este și o funcție de căutare pentru creatori, subiecte și videoclipuri, astfel încât să fie găsit mai repede subiectul dorit.

Aplicația este compatibilă cu cinci conturi Instagram per televizor, așa că, dacă mai mulți membri ai familiei au gusturi variate, se poate comuta cu ușurință între conturi.

Amazon recomandă configurarea unui cont pentru familie dacă se dorește menținerea recomandările algoritmice pentru fiecare persoană.

Care sunt dispozitivele Amazon compatibile

Această lansare vizează ecosistemul celor de la Amazon. Aplicația Instagram pentru TV este disponibilă doar pe următoarele dispozitive:

  • Fire TV Stick HD
  • Fire TV Stick 4K Plus de a doua generație
  • Fire TV Stick 4K Max (ambele generații)
  • Televizoare marca Amazon: Fire TV seria 2, Fire TV seria 4 și Fire TV seria Omni QLED

Meta spune că vor fi acceptate și alte platforme TV pe măsură ce testele continuă. Nu există un calendar public pentru viitoarele lansări.

Cât contează postările Instagram pe ecran mare

Nu mai este vorba doar de videoclipuri scurte. The Gauge de la Nielsen a demonstrat în repetate rânduri că YouTube este lider în cota de streaming pe televizoare, iar acum conținutul de tip social are o prezență mai mare în sufragerie. Prin atragerea publicului pe el mai mare ecran din casă, Instagram poate fura minute care, altfel, ar putea ajunge la rivali sau la servicii de streaming tradiționale.

Pentru creatorii Instagram, există noi avantaje la televizor: perioade mai lungi de vizionare neîntreruptă, vizionare în familie și o oportunitate de a ajunge la spectatorii care evită derularea neîncetată a telefonului pe care atât de mulți o fac acasă.

Insider Intelligence a observat o evoluție constantă a minutelor de video sociale pe televizoare, pe măsură ce dispozitivele devin mai bune și videoclipul vertical devine mainstream. O aplicație TV ar putea aduce Instagram un trafic în creștere, fără a fi nevoie ca utilizatorii să transmită de pe telefoanele lor.

Selecțiile din spatele interfeței

Menținerea videoclipurilor verticale pe televizor este o decizie intenționată. Este pentru a păstra intenția creatorului, chiar dacă asta înseamnă să folosești panouri laterale pentru comenzile de pe ecran.

Această mișcare simplifică, de asemenea, modul de creare. Creatorii pot, astfel, să continue să lanseze reel-uri fără a fi nevoiți să le reformateze pentru a se potrivi pe ecrane de diferite dimensiuni – ceea ce este crucial, deoarece consecvența și viteza sunt indicatori cheie de performanță pe o platformă socială.

Faptul că Instagram se concentrează pe reacții rapide, cum ar fi aprecieri, comentarii și distribuiri, sugerează că telespectatorii vor fi așteptați să interacționeze cu conținutul, mai degrabă decât să îl vizioneze pur și simplu.

Acest lucru este în concordanță cu efortul mai amplu al Meta de a combina divertismentul cu interacțiunea socială ocazională. Deși Meta nu a stabilit planuri de publicitate specifice aplicațiilor TV, extinderea ariei utilizatorilor deschide ușa pentru plasări sigure pentru brand, poate în viitor, odată ce va fi testat și optimizat puțin mai mult.

Care este diferența dintre aplicația TV Instagram și TikTok și YouTube

TikTok TV și Shorts on TV de la YouTube au pus bazele: fluxuri personalizate, navigare de la distanță și transferuri neîntrerupte de la telefon la televizor. Metoda Instagram urmează îndeaproape aceste modele, dar folosește graficul său social – arătând, de exemplu, căror prieteni le-a plăcut un videoclip – pentru a încuraja oamenii să interacționeze.

Pentru un serviciu care numără peste două miliarde de utilizatori pe lună în întreaga sa familie de aplicații, conform dezvăluirilor Meta, chiar și o adoptare, relativ redusă, a televiziunii ar putea duce la un timp de vizionare substanțial.

Ce urmează pe măsură ce Instagram își extinde aplicația TV

Sunt două întrebări cheie care vor determina direcția evoluției de aici înainte: cum modifică vizionarea în comun interacțiunea și, mai important, cât de repede poate Meta să extindă suportul dincolo de Fire TV.

Dacă Instagram poate transforma descoperirea în sufragerie în creșterea creatorilor și expunere publicitară incrementală, atunci televizorul ar putea deveni o suprafață centrală pentru reel-uri, mai degrabă decât un element plăcut de avut.

Deocamdată, testul oferă un proces simplu pentru vizionarea și reacționarea la reel-uri împreună cu prietenii – fără a da telefonul altuia de pe canapea.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Răzvan Crăciun
Răzvan Crăciun
Cu o experiență de aproape 30 de ani în presă, în luna mai 2025 am ajuns din nou în domeniul care m-a pasionat de la început - IT. Cea mai lungă perioadă (mai mult de 15 ani) am petrecut-o la agenția de presă Mediafax, unde am trecut prin piața de capital și IT. Am publicat și în Ziarul ... citește mai mult