Apple a primit o amendă de aproape 100 de milioane de euro în Italia

24.12.2025
Apple a primit o amendă de aproape 100 de milioane de euro în Italia
Foto: Mac Rumors

Autoritatea de Concurență din Italia (AGCM) a impus o amendă de 98,6 milioane de euro companiei Apple din cauza funcției App Tracking Transparency.

De la lansarea iOS 14.5 în aprilie 2021, Apple a cerut aplicațiilor să solicite permisiunea utilizatorilor înainte de a le urmări activitatea pe alte aplicații și site-uri web pentru publicitate personalizată, ca parte a funcției denumite App Tracking Transparency. Dacă un utilizator selectează opțiunea „Ask App Not to Track” („Solicită aplicației să nu urmărească”), aplicația respectivă nu mai are acces la identificatorul de publicitate al dispozitivului.

Într-un comunicat de presă și într-un rezumat executiv publicat astăzi, AGCM a declarat că regulile App Tracking Transparency sunt „disproporționate” și „dăunătoare” pentru dezvoltatorii de aplicații și pentru agenții de publicitate. În cele din urmă, autoritatea a concluzionat că Apple a abuzat de poziția sa dominantă pe piața din Uniunea Europeană.

Regulatorul nu contestă faptul că Apple implementează politici menite să consolideze confidențialitatea și securitatea utilizatorilor, însă a precizat că funcția App Tracking Transparency este „excesiv de împovărătoare pentru dezvoltatori”.

Mai exact, utilizatorii de iPhone și iPad din UE sunt expuși atât la solicitările de permisiune pentru App Tracking Transparency, cât și la cele legate de GDPR în cadrul aplicațiilor, iar AGCM a considerat că această „dublă consimțire” este dăunătoare pentru dezvoltatori și agenții de publicitate.

Apple ar fi putut obține același nivel de protecție a confidențialității pentru utilizatorii săi prin mijloace mai puțin restrictive pentru concurență. Astfel s-ar fi evitat impunerea unilaterală de obligații suplimentare dezvoltatorilor terți, evitând astfel solicitările de dublu consimțământ menționate mai sus în scopuri publicitare.

– Autoritatea de Concurență din Italia (AGCM)

Regulatorul a mai constatat că regulile App Tracking Transparency pot genera beneficii financiare pentru Apple, chiar dacă funcția se aplică și aplicațiilor proprii. Singurul motiv pentru care aplicațiile Apple nu afișează solicitarea App Tracking Transparency este faptul că Apple nu urmărește activitatea utilizatorilor pe alte aplicații și site-uri web.

Într-o declarație transmisă mai multor publicații media, Apple a anunțat că va contesta decizia și a subliniat beneficiile de confidențialitate ale funcției App Tracking Transparency.

La începutul acestui an, Apple a avertizat că ar putea fi nevoită să înceteze oferirea funcției App Tracking Transparency în UE din cauza presiunilor de reglementare din țări precum Italia, Franța, Germania și Polonia, dar și din partea Comisiei Europene.

Sursa: Mac Rumors

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cosmin Aionita
Cosmin Aionita
Cosmin Aioniță este unul dintre cei mai experimentați jurnaliști din România în domeniul jocurilor video. Pe lângă Go4Games, de-a lungul anilor și-a adus contribuția la revistele XtremPC, LEVEL și Nivelul 2, a colaborat cu Eurogamer România și a co-prezentat unul dintre cele mai longevive ... citește mai mult