Apple va exclude din App Store aplicaţiile care ascund costurile reale ale abonamentelor promovate

Se întâmplă peste tot. Vezi reclama unui serviciu pe bază de abonament şi este atras de costurile mici pe care ar urma să le plăteşti. Dai comanda fără să consulţi oferta până la capăt şi afli mai târziu că de fapt serviciul complet include şi „opţiuni” pentru care eşti taxat cu vârf şi îndesat.

Ajunsă la o amploare suficient de mare încât să afecteze reputaţia întregului ecosistem de servicii Apple, tactica dezvoltatorilor de aplicaţii pentru iOS de a atrage utilizatorii în capcana abonamentelor care includ costuri ascunse nu mai poate fi ignorată, Apple decizând să revizuiască regulile care dictează modul în care dezvoltatorii de aplicaţii pot solicita plăţi în schimbul serviciilor oferite.

De acum, tarifele la abonament trebuie să fie clar prezentate utilizatorilor şi să reflecte costul total plătibil până la finalul perioadei contractate. Spre exemplu, la comandarea unui abonament pe un an, preţul marcat cu litere mari trebuie să reflecte costul total al serviciului şi nu tariful per luna de utilizare.

Dezvoltatorii de aplicaţii iOS vor fi obligaţi de acum să prezinte pe de-a-ntregul termenii contractuali, să informeze utilizatorii despre modul în care pot gestiona sau renunţa la abonamentul comandat şi să explice clar modul în care opţiunile de tip Free Trial funcţionează de fapt. Toate aceste informaţii trebuie să fie afişate într-un singur ecran şi nu împărţite pe mai multe pagini, în speranţa că utilizatorii grăbiţi nu vor avea răbdare să parcurgă până la capăt toate informaţiile disponibile.

Având în vedere stricteţea noilor reguli, este de aşteptat ca Apple să intre în conflict cu anumiţi dezvoltatori de aplicaţii, cei care întârzie să se alinieze noilor cerinţe urmând să fie excluşi din catalogul App Store.