Echipat cu propulsie independentă pe fiecare roată, Rivian R1T este primul SUV care se poate roti în loc precum un tanc

Folosită de vehiculele cu şenile ca metodă de control a direcţiei, acţionarea în sensuri diferite a grupurilor propulsoare este posibilă şi la vehicule pe patru roţi, cu rezultate spectaculoase la întoarcerea în spaţii înguste.

Cotirea roţilor spate este oferită deja ca dotare opţională de unii producători auto, îmbunătăţind manevrabilitatea în spaţii înguste şi răspunsul dinamic al maşinii la viteze normale de deplasare. Însă aceasta nu este singura modalitate prin care poţi reduce raza de întoarcere a maşinii. În cazul vehiculelor prevăzute cu propulsie electrică quad-motor şi control independent al fiecărei roţi, schimbarea direcţiei poate fi obţinută şi prin rotirea selectivă a fiecărei roţi, inclusiv în sensuri diferite.

Demonstrată pe noile SUV-uri de lux Rivian R1S şi R1T, funcţionalitatea permite întoarcerea cu până la 360° a vehiculului, fără a pleca efectiv de pe loc. Există totuşi unele limitări, sistemul gândit pentru manevrare exclusiv offroad funcţionând doar pe suprafeţe cu aderenţă redusă (ex. pâmânt, mâzgă, zăpadă, gheaţă), care permit folosirea derapării controlate ca mijloc de schimbare a direcţiei.

Descris drept “adventure truck”, Rivian R1T va putea avea această funcţionalitatea ca dotare opţională, doar în varianta de echipare quad-motor. Aşteptat să fie lansat spre finalul anului 2020 Rivian R1T promite până la 640 km autonomie cu fiecare încărcare a bateriei şi accelerare 0-100 km/h în 3 secunde, demnă de un supercar.