Maşinile din UE şi UK vor frâna singure dacă depăşesc viteza legală. Vor avea sisteme pentru detecţia consumului de alcool

Uniunea Europeană lucrează la un nou proiect de lege care să oblige companiile din industria auto să integreze limitatoare de viteză şi alte sisteme avansate de siguranţă în maşinile lor. Dacă legea va fi adoptată, aceasta va intra în vigoare începând cu luna mai 2022, moment în care toate maşinile noi vândute în UE sau în Marea Britanie (indiferent dacă Brexit-ul se întâmplă sau nu), vor trebui să fie conforme.

Proiectul se numeşte „General Safety Regulation” şi obligă producătorii de maşini să integreze tehnologii care vor forţa maşinile să încetinească în cazul în care viteza legală maximă admisă pe drumul pe care merge este depăşită. De asemenea, maşinile vor necesita echiparea din fabrică cu senzori care detectează consumul de alcool şi sisteme care să monitorizeze activitatea şoferului la volan.

Acestea ar trebui să atenţioneze şoferul atunci când nu este atent la drum sau dacă pare că începe să adoarmă. Nu în ultimul rând, maşinile vor necesita să includă un soi de „cutii negre”, care să înregistreze date tehnice despre maşină, inclusiv în timpul accidentului, care să poată ajuta investigaţiile ulterioare.

Conform documentelor oficiale, noile regulamente ar trebui să ducă la salvarea a 25.000 de vieţi şi evitarea a 140.000 de persoane vătămate în accidente până în anul 2038. Planul UE este în acest moment să reducă numărul deceselor şi rănilor grave pe şosele la zero până în 2050.

Iată lista completă de sisteme de securitate pe care producătorii de maşini vor trebui să le implementeze dacă acest proiect de lege este aprobat:

  • Sistem avansat de frănare de urgenţă (pentru maşini şi dube)
  • Sistem care să detecteze consumul de alcool (maşini, dube, camioane şi autobuze)
  • Sistem care să recunoască oboseala sau dacă şoferul a adormit (maşini, dube, camioane şi autobuze)
  • Sistem care să recunoască distragerea atenţiei şoferului (maşini, dube, camioane şi autobuze)
  • Sistem de înregistrare / cutie neagră pentru înregistrarea datelor în timpul accidentelor (maşini, dube, camioane, autobuse)
  • Semnal de oprire de urgenţă (maşini, dube, camioane, autobuze)
  • Protecţie mai bună pe toată lăţimea vehiculelor pentru pasagerii din faţă şi centuri îmbunătăţite (maşini şi dube)
  • Zonă mai mare de protecţie pentru cap la impactul cu pietoni şi biciclişti şi geam securizat în cazul accidentelor (maşini şi dube)
  • Asistenţă inteligentă pentru păstrarea vitezei legale (maşini, dube, camioane şi autobuze)
  • Sistem pentru menţinerea benzii de circulaţie (maşini şi dube)
  • Protecţie la impact lateral pentru pasageri (maşini şi dube)
  • Cameră pentru marşarier sau senzori de parcare (maşini şi dube)
  • Senzori de presiune în cauciucuri (dube, camioane şi autobuze)
  • Senzori de detecţie a participanţilor la trafic vulnerabili şi sistem de avertizare în faţa şi pe laterale (pentru camioane şi autobuze)
  • Îmbunătăţirea unghiurilor de vizibilitate de pe scaunul şoferului pentru a identifica participanţii vulnerabili la trafic (camioane şi autobuze)

Planul este ca aceste noi sisteme de asistenţă să ajute şoferii să se obişnuiască cu automarea experienţei de condus în mod gradual, înainte ca maşinile să devină 100% autonome. În afara sistemelor care necesită schimbarea structurală a vehiculelor, precum ultimul punct, care menţionează îmbunătăţirea unghiurilor de vizibilitate pentru camioane şi autobuze şi mărirea zonei de impact pe capota maşinii pentru accidente care implică pietoni şi biciclişti, toate aceste reguli ar putea intra în vigoare din 2022.

Volvo a anunţat deja astfel de sisteme de securitate în urmă cu câteva săptămâni, maşinile sale din 2019 şi 2020 folosind deja astfel de tehnologii. Cel mai probabil, producătorul suedez a făcut aceste eforturi pentru a pregăti din timp pentru noua lege europeană.