Uber introduce un abonament lunar care evită tariful dinamic

După ce Lyft, principalul concurent Uber din SUA, a anunţat un abonament de transport pentru utilizatorii săi, Uber vine cu o soluţie similară, însă care doreşte să atragă utilizatorii cu un preţ mai mic. Practic, furnizorul de servicii ridesharing, introduce un soi de „taxă” pentru a oferi utilizatorilor posibilitatea de a scăpa de tarifele crescute, oferind în acelaşi timp şi reduceri pentru cursele obişnuite celor care aleg să se aboneze.

Noul abonament Uber se numeşte Ride Pass şi este disponibil momentan doar în cinci oraşe din Statele Unite ale Americii: Los Angeles, Austin, Orlando, Denver şi Miami. Acesta costă doar 15 dolari pe lună (25 în Los Angeles) şi promite utilizatorilor tarife fixe pentru toate cursele folosind maşini UberX ş UberPool, indiferent dacă este în vigoare un tarif dinamic crescut din cauza vremii, traficului intens sau cerinţei mari.

În luna respectivă, Uber nu impune alte limite pentru utilizatori, precum un număr de curse şi promite şi reduceri de cost de până la 15% pentru cursele obişnuite, aceste reduceri fiind calculate folosind informaţiile din bazele sale de date, bazate pe curse similare din trecut. Ba chiar aplicaţia va contoriza şi banii economisiţi de către utilizator pe parcursul utilizării abonamentului Ride Pass. Practic, orice sumă peste cea a costului abonamentului sunt într-adevăr bani economisiţi, pe care i-ai fi plătit în mod normal către Uber.

Abonamentul Ride Pass este recurent, deci odată activat, acesta se va reînnoi automat, însă utilizatorii au opţiunea de a opri abonamentul oricând doresc. Desigur, dacă ai fost taxat deja pe luna următoare, nu poţi cere banii înapoi. Şoferii nu sunt însă afectaţi de acest abonament. Aceştia vor primi costul întreg al cursei, indiferent de preţul pe care utilizatorul îl plăteşte, restul de bani fiind plătiţi de Uber.

Dacă totul funcţionează conform planului, Uber cu siguranţă va extinde abonamentul Ride Pass în mai multe oraşe şi ţări. Conform Manik Gupta, şeful diviziei de produse din cadrul companiei, abonamentul Ride Pass este tarifat în aşa fel încât să nu sperie clienţii. Această declaraţie a fost făcută probabil pentru a evita comparaţia costul între Ride Pass şi abonamentului de 300 de dolari pe lună cu o limită de curse pe care Lyft, serviciul concurent, îl oferă.

Pentru cei care locuiesc în Los Angeles, preţul crescut de 25 de dolari este justificat prin acces gratuit la serviciile sale de închiriere pentru biciclete şi trotinete electrice pe perioada abonamentului, ceva ce nu este disponibil în alte oraşe.