Acest tip de reclame sunt accesate cel mai des de români de pe telefonul mobil

România este pe primele locuri în Europa Centrală şi de Est în privinţa eficienţei publicităţii pe mobil livrată prin tehnologia retargetării în timp real, potrivit RTB House, companie care livrează servicii de conversie pentru branduri din întreaga lume. Compania a obţinut aceste rezultate după ce a analizat campanii realizate pentru clienţii din aproape 40 de ţări.
 
Media CTR, adică relaţia dintre numărul total de click-uri şi afişările reclamei, este superioară pe telefonul mobil (0,84%) şi pe tablete (0,87%), comparativ cu desktop-ul (0,73%).
 
Raportat la ţările din zonă, utilizatorii din România sunt printre cei mai receptivi la publicitatea pe mobil. România ocupă locul doi într-un clasament pe baza ratei de click pe telefonul mobil cu 1,01%, comparativ cu Cehia (0,93%), Polonia (0,85%), Rusia (0,8%), Ucraina (0,73%) şi Grecia (0,52%). Lider detaşat la acest capitol este Turcia, cu CTR de 1,44% la mobil. 
 
Atunci când vine vorba despre numărul de oferte, campaniile pe mobil s-au dovedit a fi mai eficiente în cazul prezentării mai multor oferte. Bannerele cu 12 produse afişate au înregistrat o rata de click mai mare decât cele cu şase, respectiv trei produse, cu 19%, respectiv 39% mai mare. Varietatea produselor prezentate este mai mare şi se explică astfel de ce reclamele respective au atins o medie CTR de 1,4% pe telefoanele mobile şi 1,3% pe tablete.
 
 
Dimensiunile reclamei contează foarte mult, iar RTB House a analizat trei dintre cele mai utilizate: 300x250, 320x100 şi 320x50. Cel mai performant este bannerul în format de 300x250, care a avut rezultate cu 186%, respectiv 133% mai bune decât celelalte, în cazul reclamelor mobile. Însă acest rezultat era de aşteptat, întrucât bannerele de dimensiuni mai mari captează atenţia mai repede decât cele de dimensiuni mici.