Facebook ar putea fi amendat cu până la 5 miliarde dolari în Statele Unite

Reţeaua de socializare este vizată de o investigaţie FTC (Federal Trade Commision), având ca obiect încălcarea legislaţiei privind protecţia intimităţii utilizatorilor.

Amenda care poate atinge o treime din câştigul trimestrial al companiei, estimat la 15 miliarde dolari pentru Q1-2019, ar fi una record pentru agenţia guvernamentală specializată în protecţia consumatorului şi supravegherea bunelor practici de business între companiile care-şi desfăşoară activitatea pe teritoriul Statelor Unite.

Potrivit dezvăluirilor făcute în ultimul raport adresat investitorilor Facebook, compania este vizată de o anchetă privind încălcarea unui “consent decree” datând din anul 2011, care solicită informarea şi obţinerea acordului din partea utilizatorilor şi a comisiei FTC pentru orice folosire a datelor personale care depăşeşte limitele permise la secţiunea privacy settings a conturilor Facebook.

Încălcând aceste prevederi, administratorii Facebook ar fi oferit unui dezvoltator de aplicaţii care acţiona ca intermediar pentru firma de consultanţă brtanică, Cambridge Analytica, acces pentru descărcarea datelor a milioane de utilizatori. Având în vedere faptul că investigaţiile arată că breşa de securitate a lezat în mod direct interesele a peste 50 milioane de utilizatori, iniţierea unui proces colectiv având drept scop obţinerea de despăgubiri în numele tuturor celor afectaţi s-ar putea traduce în costuri de ordinul „trilioanelor de dolari”, dacă sancţionarea gigantului Facebook este extinsă la maximul permis de legile americane.

În prezent, reţeaua Facebook este accesată zilnic de cel puţin 1.56 miliarde de oameni, iar 2.38 miliarde de oameni vizitează paginile acesteia măcar o dată pe lună. Veniturile companiei au crescut în ultimul trimestru la 15.1 miliarde dolari, depăşind uşor aşteptările exprimate anterior. Cu toate acestea, costurile aferente investiţiilor făcute în conţinut, îmbunătăţirea securităţii şi implementarea de filtre AI la nivelul întregii platforme de socializare a ajuns să consume 80.5% din veniturile realizate, sau 11.76 miliarde dolari.