Samsung şi Xiaomi cresc în Europa de Est, Huawei este în scădere, iar Apple stagnează

Se pare că problemele pe care Huawei şi Apple le-au avut pe piaţa de smartphone-uri în ultima perioadă a avantajat doi alţi producători în Europa Centrală şi de Est. În cel de-al doilea trimestru din 2019, Samsung a înregistrat o creştere imensă în vânzări, livrând cu 21% cu mai multe unităţi faţă de anul trecut. Astfel, producătorul sud coreean a ajuns la o cotă de piaţă de 40% în această parte a Europei (unde se află şi România), în timp ce Huawei a scăzut din cauza problemelor pe care le are cu SUA.

Topul producătorilor de smartphone-uri pentru trimestrul 2 din 2019, conform companiei de cercetare de piaţă Counterpoint, arată cam aşa: Samsung cu 40% din piaţă, Huawei cu 20% din piaţă (o scădere de la 26% în primul trimestru), Xiaomi cu 11%, Apple cu 6% şi Nokia cu 2%. Restul producătorilor reprezintă în total 21%, cam cât Huawei de unul singur.

Se pare că utilizatorii de Huawei s-au mutat în „ogradele” Samsung şi Xiaomi, procentele „lipsă” de la producătorul Chinez de pe locul al doilea fiind adăugate aproape fix la creşterile celorlalte două companii. În acelaşi timp, Apple pare să rămână constant în Europa Centrală şi de Est. Compania avea 6% din piaţă în trimestrul 2 din 2018, în trimestrul 1 din 2019 şi continuă să aibă 6% din piaţă şi acum. Este posibil ca introducerea noii generaţii iPhone 11 cu preţ mai mic de pornire să aducă o creştere în vânzări pentru trimestrele trei şi patru. Nokia în schimb a crescut puţin, de la 1 la 2%.

Creşterea surprinzătoare a celor de la Samsung s-a datorat noii serii de smartphone-uri mid-range Galaxy A, care a reprezentat 70% din totalul smartphone-urilor livrate în această regiune. Totuşi, Counterpoint sugerează că în viitor Samsung s-ar putea confrunta cu probleme pe segmentul mid-range şi low-end, întrucât companii chineze precum Xiaomi, vivo şi Oppo vor începe să se dezvolte şi mai mult în Europa de Est, cu terminale competitive la preţuri „agresive”.

Chiar dacă la nivel mondial, Apple încă stă pe locul al treilea, în diverse regiuni, compania nu pare să aibă o prezenţă atât de mare, preţul fiind probabil principalul motiv pentru cota de piaţă scăzută. Având în vedere însă problemele cu care Huawei se confruntă momentan, probabil că Samsung va rămâne în fruntea clasamentului mondial în continuare. Huawei Mate 30, dacă va fi într-adevăr lansat fără acces la serviciile şi aplicaţiile Google este aşteptat să performeze mai slab pe piaţă decât modelele Mate 20 şi P30, lansate în ultimele 12 luni.