Garnter: Samsung şi Huawei în creştere, Apple scade cu 13,8% în vânzări

În timp ce piaţa mondială de smartphone-uri este în declin, anumite companii par să fie pe un trend ascendent, în timp ce altele continuă să scadă în numărul de vânzări de la an la an. Apple, compania de pe locul al treilea în topul mondial al producătorilor de smartphone-uri, a înregistrat o nouă scădere, fiind acum foarte aproape de a fi depăşită de Xiaomi, care ocupă în prezent locul al patrulea. Între timp, vânzările de Samsung şi Huawei continuă să crească.

Conform unui studiu Gartner piaţa de smartphone-uri a scăzut de la 374 de milioane de dispozitive vândute în trimestrul 2 al anului 2018 la 367,9 milioane în aceeaşi perioadă a anului 2019. Se pare că majoritatea producătorilor scad în vânzări, iar unii stagnează, în timp ce trei companii par să continue să crească în vânzări.

Samsung a înregistrat prima sa creştere în vânzările de smartphone-uri după şase trimestre de scădere, reuşind să livreze cu 3 milioane mai multe unităţi decât anul trecut în aceeaşi perioadă. Samsung rămâne în vârful clasamentului mondial, cu 20,4% din piaţă, o creştere de la 19,3% în 2018. Huawei continuă de asemenea să crească, în ciuda faptului că s-a confrutat cu probleme serioase în ultimele trei luni. Compania a livrat 58 de milioane de smartphone-uri în trimestrul 2 din 2019, cu peste 8 milioane mai mult decât anul trecut. Şi cota sa de piaă a crescut de la 13,3% la 15,8%.

Pe locul trei avem Apple, care ar putea fi în curând devansat de către producătorul chinez Xiaomi. Apple a livrat cu 5 milioane mai puţine unităţi decât anul trecut, atingând doar 38,5 milioane în T2 2019. De asemenea, cota sa de piaţă a scăzut de la 11,9 la 10,5% anul acesta. Între timp, Xiaomi pare să crească încet dar sigur. Compania se află pe locul al patrulea, cu 33,1 milioane de unităţi vândute, o creştere cu doar câteva sute de mii faţă de 2018. Şi cota de piaţă a crescut foarte puţin, de la 8,8% la 9%.

În cele din urmă, Oppo este într-o mică scădere pe locul al cincilea, însă cota sa de piaţă a rămas constantă la 7,6%. Compania a livrat 28,1 milioane de unităţi, faţă de 28,5 milioane în 2018. Restul clasamentului nu detaliază companii individuale, ci le afişează pe toate la un loc. În afară de aceşti cinci producători, toţi ceilalţi adunaţi reprezintă doar 36,7% din piaţă, cu 134,9 milioane de unităţi în total. Această valoare este în scădere faţă de anul trecut, când au fost livrate 146 de milioane de smartphone-uri care nu erau produse de Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi sau Oppo.

Conform Garner, creşterea Samsung s-a datorat cererii mari pentru dispozitivele Galaxy A, în ciuda faptului că Galaxy S10 a scăzut foarte mult în vânzări în acest trimestru. Proiecţiile pentru anul 2019 spun că vânzările vor continua să scadă pe parcursul anului, întreaga piaţă înregistrând la final 1,5 miliarde de unităţi în total.