Utilizatorii de iPhone cheltuie pe aplicaţii cu 65% mai mulţi bani decât cei de pe Android, în ciuda cotei de piaţă de ~15%

Platforma Android deţine aproximativ 85% din piaţa de smartphone-uri la nivel global, celelalte 15 procente fiind împărţite între iOS şi alte platforme mai vechi sau mai mici (precum Kai OS). Astfel, este destul de ciudat faptul că AppStore-ul Apple reuşeşte să întreacă în fiecare trimestru la nivel de încasări Google Play Store. Conform companiei de analiză Sensor Tower, AppStore a încasat cu 65% mai mulţi bani decât Google Play în ultimele trei luni.

Sensor Tower a făcut un studiu pe cele mai populare 100 de aplicaţii din fiecare magazin în parte (gaming şi non-gaming). În timp ce pe Google Play Store, acestea au încasat în total aproximativ 51 de milioane de dolari de la utilizatori, pe AppStore acestea au înregistrat încasări de 84 de milioane de dolari, cu 65% mai mult. Aceste valori reprezintă creşteri de 31,2, respectiv 31,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi scade puţin distanţa între cele două companii, Google crescând cu două procente mai aproape, de la 67%.

Diferenţa foarte mare este dată în principal de aplicaţiile non-gaming. Se pare că utilizatorii de iPhone şi iPad sunt dispuşi să plătească pentru mai multe servicii pe bază de abonament precum aplicaţii de streaming video sau de muzică, cât şi pentru conţinut în aplicaţie sau direct pentru aplicaţii pe bani, decât utilizatorii de Android. Pe platforma Apple s-au încasat 23,3 milioane de dolari, din astfel de aplicaţii în primul trimestru, în timp ce pe platforma Google „doar” 7 milioane. Aceasta este o diferenţă de 232%. Ambele platforme sunt în creştere însă faţă de anul trecut, cu 44% pentru Google Play şi 30,5% pentru iOS.

Când vine vorba despre gaming, diferenţele nu mai sunt chiar aşa mari. Sensor Tower a comparat jocurile din top 100 pentru fiecare platformă şi a concluzionat că pe AppStore au fost încasate în jur de 70 de milioane de dolari, iar pe Android, 48 de milioane, diferenţa fiind de 48% între cele două platforme. Google este în creştere pe această nişă cu 14,3%, în timp ce iOS a crescut cu 9,4% faţă de anul trecut.

Adunarea sumelor între aplicaţiile gaming şi non-gaming de pe fiecare platofrmă nu rezultă suma iniţială, întrucât aceea a fost calculată pe top 100 indiferent de tipul aplicaţiilor, în timp ce studiile individuale pe categorii au fost făcute din top 100 din fiecare categorie. Unele dintre aplicaţii sau jocuri nu se regăsesc în calculul iniţial.

Întrucât nici Apple şi nici Google nu oferă informaţii concrete despre câştigurile din magazinele lor virtuale, acest tip de studii oferă estimările cele mai apropiate de adevăr.