Apple Watch este lider pe piaţa de smartwatch-uri

12.01.2016
Apple Watch este lider pe piaţa de smartwatch-uri

Ceasurile inteligente nu mai sunt o noutate, însă nici nu au ajuns produsele de masă pe care companiile producătoare de dispozitive mobile doreau să devină. Momentan cererea pentru smartwatch-uri este destul de mică, însă multe branduri concurează în acest spaţiu limitat. Dintre toate, doar Apple poate spune că dispozitivele sale o duc bine, întrucât a reuşit să acapareze mai bine de jumătate din piaţă.

Conform unui studiu realizat de Juniper Research, Apple Watch în toate variantele sale deţine 52% din piaţa de ceasuri inteligente la nivel global. Acest lucru este valabil deşi nu se găseşte de cumpărat decât într-un număr limitat de ţări, în timp ce restul de 48% este împărţit între ceilalţi producători. Curios este că în 2015, întregul ecosistem Android Wear a reuşit să vândă unităţi de smartwatch-uri care reprezintă doar 10% din întreaga piaţă. Samsung şi dispozitivele sale din gama Gear sunt de asemenea greu de estimat, însă alte dispozitive smartwatch precum Pebble şi cele ale unor branduri mai puţin cunoscute par a fi mai populare decât cele bazate pe Android Wear şi Tizen, în special pentru că au un preţ redus.

Se pare că în afară de Apple Watch, toate ceasurile inteligente care se vând relativ bine sunt modele ieftine, cu funcţionalitate redusă. Acestea oferă acces la notificări şi capabilităţi de monitorizare al efortului depus, fără să fie bazate pe sisteme de operare complexe şi fără să ofere acces la magazine de aplicaţii.

Se pare însă că brandul Apple este încă puternic, iar acest lucru este demonstrat de vânzările Apple Watch. Având în vedere că ne apropiem de aniversarea de un an de la lansarea acestuia, probabil că ar trebui să ne pregătim pentru anunţul generaţiei a doua, care probabil că va veni cu o serie de îmbunătăţiri, în special în cazul duratei de utilizare la o singură încărcare.