Cu doar 720.000 de unităţi livrate în 2014, platforma Android Wear a avut un demaraj neconvingător

12.02.2015
Cu doar 720.000 de unităţi livrate în 2014, platforma Android Wear a avut un demaraj neconvingător

Despre ceasurile inteligente s-a vorbit mult în 2014, iar numărul producătorilor interesaţi de acest segment de piaţă a crescut după lansarea platformei Android Wear. Conform datelor centralizate de către Canalys, producătorii de ceasuri Android Wear au reuşit să livreze doar 720.000 de astfel de produse în cursul anului trecut, această cantitate nefiind chiar descurajatoare pentru început dar arătându-ne totodată că oferta trebuie să se maturizeze şi să se diversifice dacă vrea să atragă o masă semnificativă de utilizatori.

Conform datelor publicate de cunoscuta agenţie de analiză a pieţei, Motorola, LG, Samsung şi ceilalţi producători care folosit platforma Android Wear au reuşit să ofere pieţei doar 720.000 de ceasuri inteligente, iar această cantitate reprezintă de fapt unităţile livrate, nici măcar cele vândute. Campionul vânzărilor este, în mod deloc neaşteptat, modelul Moto 360, în timp ce LG şi Samsung au reuşit şi ei să impună cu modelele G Watch R şi Gear Live. Analiştii companiei afirmă că acest succes modest este provocat de reticenţa producătorilor, de preţurile cam mari care ajung uneori la nivelul unui telefon din gama intermediară şi de lipsa unei strategii tehnologice coerente capabilă să ţină viu interesul pieţei.

Dacă am fi tentaţi să considerăm că utilizatorii nu sunt atraşi de segmentul accesoriilor inteligente, cifrele totale ne zugrăvesc un peisaj ceva mai optimist. Conform Canalys, întreaga piaţă de profil a reuşit să vândă 4,6 milioane de brăţări pentru fitness, ceasuri şi alte produse de acest fel în cursul anului trecut. Privind strict doar segmentul ceasurilor, Pebble a reuşit să vândă 600.000 de unităţi în intervalul martie-decembrie, compania reuşind astfel să concureze de una singură întreaga piaţă Android Wear, ceea ce ne spune că problema este mai degrabă undeva în tabăra celor din urmă decât la nivelul întregii pieţe smartwatch.

Restul de peste 3 milioane de accesorii acoperă o gamă largă de produse care începe cu brăţările simple precum cele de la Jawbone sau Fitbit şi se termină cu ceasurile bazate pe Tizen sau alte sisteme de operare care sunt oferite de Samsung şi alţii.

Apple va lansa ceasul Watch în cursul acestei primăveri, iar producătorii importanţi de ceasuri precum TAG Heuer şi Swatch au anunţat şi ei că vor intra pe noua piaţă a accesoriilor inteligente în cursul acestui an. În aceste condiţii, succesul relativ modest al platformei Android Wear nu trebuie tratat prea dur deoarece evoluţia ceasurilor inteligente va începe să devină cu adevărat interesantă abia începând cu acest an.

Tags: