Google concediază o parte din personalul Waze – pune totul în seama reducerii cu 60% a călătoriilor

Autor: Aurelian Mihai 10.09.2020
Google concediază o parte din personalul Waze – pune totul în seama reducerii cu 60% a călătoriilor

Deși este deținut de Google, Waze nu este scutit de restructurări de personal și „optimizări” de costuri, gigantul american decizând să trimită acasă 5% din personalul angajat la nivel gobal, unele regiuni ale lumii fiind mai puțin afectate decât altele.

Vestea bună este că numai 30 de persoane din colectivul de 555 angajați Waze rămân fără un loc de muncă, regiunile vizate fiind Asia-Pacific și America Latină, unde Google caută să-și reorganizeze activitatea. Vestea proastă este că reducerea de personal este doar consecința unei reduceri mult mai drastice a mobilității populației în diverse regiuni ale lumii, consecință pentru încetinirea dramatică a economiei globale.

Waze, afectat de coronavirus

Pe măsură ce munca de acasă și distanțarea socială încep să definească noul „normal”, orice business centrat în jurul activității de transport, găzduire și servicii conexe (ex. hoteluri și restaurante), intră în colaps. Pentru unele regiuni ale lumii, asta nu se traduce încă în golirea șoselelor, clienții mijloacelor de transport în comun reorientându-se doar către mașina personală, în încercarea de a-și reduce expunerea la actuala pandemie globală. Însă pe termen ceva mai lung, reducerea dramatică a consumului și intrarea unei părți semnificative din populație într-un așa numit „mod de supraviețuire”, centrat pe reducerea cheltuielilor zilnice și economisire în așteptare de vremuri și mai dificile, va atrage tocmai colapsul economic de care se teme toată lumea. Însă până atunci, companii precum Google vor trece doar prin etape de reorganizare a activității, tăind din cheltuieli acolo unde este oportun.

Achiziționat de Google în anul 2013 cu 1,1 miliarde de dolari, Waze raportează în prezent scăteri atât a numărului de utilizatori activi lunar, dar și a numărului de utilizatori care utilizează efectiv aplicația. Cei care încă folosesc Waze parcurg și ei tot mai puțin kilometri, ceea ce constituie un semnal de alarmă atât pentru Waze, dar și economia globală la modul general.

În aprilie, Waze a detaliat într-o postare pe blog exact cât de grav scad unii dintre indicatori. Spre exemplu, la nivel global, utilizatorii Waze au condus cu 60% mai puțini kilometri în luna martie, când măsurile de carantină au început să intre în vigoare, comparativ cu februarie. Italia, cel mai greu lovită de Coronavirus, a înregistrat o scădere de 90% a călătoriilor cu mașina. Recunoscuți pentru media anuală foarte mare de kilometri, cetățenii americani și-au redus și ei cu aproximativ 60 la sută călătoriile.

Dar pe măsură ce pandemia s-a extins, aceste cifre s-au înrăutățit. Waze spune că la un moment dat, în vârful măsurilor de pandemie, kilometrii globali conduși săptămânal au scăzut cu 70%. Situația s-a ameliorat abia din luna iunie, pe măsură ce oamenii s-au întors la muncă în țările în care au fost ridicate restricțiile. La nivel global, compania spune că a revenit la nivelurile pre-COVID, în ce privește mobilitatea populației.

Totuși, situația s-ar putea înrăutăți din nou, măsurile de restructurare venind tocmai în întâmpinarea acestei situații.

Potrivit CEO-ului Noam Bardin, Waze va regândi prioritățile, concentrând resursele pe îmbunătățirea produselor și accelerarea investițiilor în infrastructura tehnică, partea de vânzări și marketing, pe un număr mai mic de „țări cu valoare ridicată. ”

Tags: