Interesul pentru jocul Pokemon Go a scăzut de 10 ori în România, la o lună de la lansare

Autori: Adrian Popa, Departamentul Economic 07.09.2016
Interesul pentru jocul Pokemon Go a scăzut de 10 ori în România, la o lună de la lansare

Interesul pentru jocul Pokemon Go a scăzut considerabil în România, ajungând la câteva mii de persoane pe zi în primele două săptămâni ale lunii august, de la peste 100.000 în prima săptămână a lansării, relevă o analiză a Quantum Data Science, compania de date şi tehnologie aparţinând The Group.

Pokemon Go a avut lansarea oficială în România pe 19 iulie 2016 şi în primele trei săptămâni numărul românilor interesaţi de joc a depăşit un milion, la 1.008.614 persoane. Înainte ca jocul să fie disponibil oficial în România existau deja peste 75.000 de oameni care se informau despre Pokemon Go pe site-urile din România, dar evoluţia a fost una spectaculoasă imediat după lansarea oficială, informează un comunicat al companiei.

În prima lună de la lansare aproximativ 500.000 de români au instalat aplicaţia Pokemon Go, atât versiunea iOS, cât şi Android. Tendinţa este şi în această privinţă descrescătoare, de la 12.000 de instalări pe zi la 2.000 pe zi în ultima perioadă.

Analiza profilului celor interesaţi de fenomen indica faptul că 27,5% din audienţa Pokemon Go este interesată de divertisment (în ordinea importanţei: jocuri, filme şi vedete), 18,2% citesc frecvent despre sport şi 9,4% despre politică. Alte domenii de interes sunt ştiinţă şi tehnologie (8,2%), legislaţie (7,4%), economie (6,2%), sănătate (5%), alimentaţie (4,8%), familie(4,3%), auto (3,4%), călătorii (3,1%), fashion (1,5%) şi casă şi grădină (1,1%).

Din punct de vedere demografic, 56% dintre cei interesaţi de joc au între 18 şi 24 ani, 23% între 25 şi 34, 12% între 35 şi 44, iar restul de 9% au peste 44 ani. Distribuţia pe genuri arată că 86% sunt utilizatori de gen masculin.

Faţă de un profil general al consumatorului de conţinut pe internet din România, audienţa Pokemon Go este mult mai interesată de sport, politică si legislaţie şi mai puţin interesată de subiectele ce ţin de familie.

Cele mai căutate informaţii pe motoarele de căutare, legat de acest fenomen, au fost: trucuri pokemon go românia, unde poţi găsi cei mai rari pokemoni din lume, unde se joacă pokemon go şi cum poţi să îţi recuperezi banii plătiţi pentru achiziţii în aplicaţie.

Analiza a fost realizată de Quantum Data Science, compania de date şi tehnologie aparţinând grupului de comunicare The Group, în baza monitorizării a peste 600 de site-uri româneşti.