Pentru a se conforma legislației europene, Apple anunță noile politici pentru publicarea de aplicații via App Store în UE

30.06.2025
Pentru a se conforma legislației europene, Apple anunță noile politici pentru publicarea de aplicații via App Store în UE
Sursa foto: Shutterstock

Pentru a alinia politica aplicațiilor distribuite prin App Store cu regulile Digital Markets Act (DMA) impuse de Comisia Europeană în țările Uniunii Europene (UE), Apple a anunțat o serie de modificări care afectează producătorii de aplicații pentru sistemele propria de operare, inclusiv taxe noi pe care aceștia ar trebui să le achite.

Astfel, dezvoltatorii de aplicații dedicate publicului din UE pot menționa în cadrul acestor aplicații ofertele lor alternative față de App Store, inclusiv cu link-uri care pot trimite utilizatorii către site-uri externe, către alte aplicații sau chiar către magazine de aplicații alternative. Mai mult, dezvoltatorii pot include multiple astfel de link-uri în aplicațiile lor, pentru a redirecționa utilizatorii și pentru a-i monitoriza.

Avertismentele Apple în privința lipsei de securitate a acestor metode alternative de a achiziționa conținut pentru o aplicație descărcată din App Store vor putea fi dezactivate după prima interacțiune cu o astfel de aplicație, ce oferă metode alternative de a achiziționa conținut suplimentar. De asemenea, dezvoltatorii sunt liberi să-și conceapă propriile design-uri și interfețe ale aplicațiilor pentru a include link-uri către oferte sau metode de plată alternative, în afara App Store.

Totul are însă un preț

În viziunea Apple, acest gen de libertăți nu sunt gratuite. Astfel, compania include un nou comision de 5% – Core Technology Commission – care se aplica tuturor achizițiilor realizate în afara App Store pentru o aplicație descărcată din App Store. Mai mult, Apple va reține și o taxă (Core Technology Fee) de 0,5€ per download pentru fiecare instalare suplimentară a unei aplicații care a depășit 1 milion de instalări anuale. Acestea se adaugă unei alte taxe de 2% pentru bunurile sau serviciile achiziționate în afara App Store de utilizatorii noi, în primele 6 luni de la descărcarea unei aplicații via App Store.

Pe lângă aceste costuri suplimentare, Apple introduce și două noi trepte de taxare a dezvoltatorilor pentru așa-zisele Store Services. Producătorii de aplicații vor putea trece de la o treaptă la cealaltă oricând doresc, însă doar o dată per trimestru, pentru fiecare aplicație în parte.

Treapta 1 oferă dezvoltatorilor posibilitatea de a plăti un comision mai scăzut, de numai 5%, pentru fiecare achiziție realizată in-app prin App Store, dar le limitează accesul la funcții precum actualizarea automată a aplicațiilor, descărcarea automata a aplicațiilor, apariția în sugestii la căutare, consultarea statisticilor în privința calificativelor primite din partea clienților sau a cifrelor de vânzări.

Treapta a 2-a ridică comisionul pe care dezvoltatorii trebuie să-l plătească la 13% (sau 10% pentru membrii Small Business Program), oferind însă acces acestora la toate funcțiile amintite mai devreme pentru aplicațiile publicate via App Store.

Tim Sweeny, CEO-ul Epic Games și unul dintre cei mai cunoscuți contestatari ai politicilor Apple, a criticat aspru aceste noi variante de comisioane, referindu-se la prima treaptă drept “o bătaie de joc la adresa concurenței loiale” și numind-o “ilegală”.

Cum s-a ajuns în această situație

În luna aprilie a acestui an, Comisia Europeană a amendat Apple cu suma de 500 de milioane de euro pentru practicile anti-concurențiale pe care compania le impunea pe App Store, inclusiv împiedicarea utilizatorilor de a folosi metode alternative de plată. Apple a contestat amenda, invocând securitatea datelor personale ale utilizatorilor, însă acest argument nu a fost suficient pentru autoritățile europene.

În schimb, acum, Comisia Europeană va evalua aceste noi politici ale Apple pentru a determina dacă acestea sunt sau nu în conformitatea cu legislația Digital Markets Act.

Sursa: GSM Arena

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cosmin Aionita
Cosmin Aionita
Cosmin Aioniță este unul dintre cei mai experimentați jurnaliști din România în domeniul jocurilor video. Pe lângă Go4Games, de-a lungul anilor și-a adus contribuția la revistele XtremPC, LEVEL și Nivelul 2, a colaborat cu Eurogamer România și a co-prezentat unul dintre cele mai longevive ... citește mai mult