Uniunea Europeană obligă Play Store și App Store să fie mai transparente cu dezvoltatorii și utilizatorii

Autor: Cătălin Niţu 16.07.2020
Uniunea Europeană obligă Play Store și App Store să fie mai transparente cu dezvoltatorii și utilizatorii

Companiile de tehnologie au fost în ultimii ani în vizorul Comisiei Europene. De la investigații de monopol, la adoptarea GDPR și la tragerea la răspundere pentru încercarea de a scăpa de taxe, autoritățile UE au tot pus presiuni pe giganții online. Cea mai recentă mișcare în această direcție cere Apple, Google și altor companii care au magazine de aplicații online să schimbe puțin abordarea față de dezvoltatorii care publică software pe App Store și Google Play Store.

App Store și Play Store vor trebui să schimbe regulile

Apple și Google nu vor mai putea să elimine aplicații din variantele europene ale magazinelor de aplicații fără să avertizeze dezvoltatorii. Noile reglementări europene cer companiilor să ofere un termen de 30 de zile dezvoltatorilor de aplicații. Abia după ce acest timp trece, aplicațiile ar urma să poată fi șterse din ofertele App Store sau Google Play Store. De asemenea, notificarea trebuie să explice clar motivul pentru care s-a ajuns la astfel de acțiuni.

Autoritățile UE spun că având la dispoziție 30 de zile, ștergerea aplicațiilor din ofertele magazinelor ar putea fi evitată. Dezvoltatorii ar avea timp să rezolve problemele pe care Apple și Google le identifică. De asemenea, acest termen ar putea evita ștergerea eronată a anumitor aplicații care nu încalcă regulile. În cele din urmă, dezvoltatorii vor avea un timp de răgaz în cazul în care deținătorii platformelor schimbă peste noapte regulamentul.

Ceva care ar putea pune în dificultate Apple și Google este necesitatea de transparență în cazul conținutului afișat în magazinele de aplicații. Companiile vor trebui să ofere datele care au dus la plasarea într-o anumită ordine a aplicațiilor în magazine. Aceste lucruri se întâmplă de obicei pe baza algoritmilor, care personalizează conținutul atât la profilul utilizatorului, cât și la obiceiurile de utilizare ale comunității globale.

În cele din urmă, contractele între Apple, Google și dezvoltatori vor trebui să conțină un limbaj clar și ușor de înțeles, iar modificările contractuale vor trebui comunicate cu 15 zile înainte ca acestea să intre în vigoare.

Se pare însă că textul de lege este dedicat magazinelor de aplicații și nu se aplică tuturor magazinelor digitale. De exemplu, magazinele de jocuri precum Xbox Store, PlayStation Store sau chiar secțiunea Apple Arcade de pe App Store, nu sunt afectate.

sursa: eur-lex via Slashgear