Cât a pierdut din capacitatea bateriilor un Tesla Model X după 320.000 de km

22.07.2022
Cât a pierdut din capacitatea bateriilor un Tesla Model X după 320.000 de km
Foto: Shutterstock

Un automobil Tesla Model X care a parcurs peste 320.000 de km în cinci ani le dă speranțe celor care se tem că bateriile se degradează repede pe mașinile electrice. Vehiculul a pierdut mai puțin de 10% din capacitatea acumulatorilor.

Proprietarul SUV-ului le-a spus celor de la canalul Out of Spec Reviews de pe YouTube că în 60 – 80% din timp folosește încărcătoare Tesla Supercharger. Mulți se tem că aceste sisteme, care oferă viteză mare de încărcare, degradează mai repede bateriile decât cele care sunt montate acasă și la care sunt conectate mașinile în timpul nopții.

Când proprietarul a cumpărat automobilul Model X, nou, în 2017, acesta avea un pachet de baterii cu capacitate de 93,7 kWh. Astăzi, capacitatea acestuia este cu 9,8% mai mică (84 kWh).

Cazul descris aici nu este unul izolat. Un studiu, în care au fost analizate pachetele de baterii de pe mașini Model S și Model X, a descoperit un ritm de degradare similar. După 320.000 de km acumulatorii își păstraseră, în medie, 90% din capacitate.

Citește și: Automobile electrice: Ce se va întâmpla cu toate bateriile „moarte” scoase de pe acestea?

Veștile sunt bune pentru proprietarii de mașini electrice. Schimbarea acestor componente este foarte costisitoare.

Abordare diferită de cea a Tesla: Unii producători permit schimbarea frecventă a bateriilor

În cazul altor modele de mașini electrice, precum cele produse de unele mărci chineze, proprietarii nu trebuie să își facă griji în legătură cu sănătatea bateriilor pe termen mediu și lung. Nio sau Geely, de exemplu, permit schimbarea completă a pachetului de baterii cu unul gata încărcat în doar câteva minute, în stații robotizate, după cum puteți vedea în clipul video de mai jos.

Companiile vestice refuză, deocamdată, să folosească pachete de baterii detașabile. Potrivit Tesla, integrarea acestor componente în caroserie îi permite companiei să ofere automobile cu o greutate mai redusă și autonomie mai mare.

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult