Cu cât scade, de fapt, autonomia unui pick-up electric încărcat la capacitate maximă

06.06.2023
Cu cât scade, de fapt, autonomia unui pick-up electric încărcat la capacitate maximă
Foto: Profimedia Images

Pick-up-urile electrice pierd mult din autonomie atunci când sunt încărcate la capacitate maximă.

American Automobile Association (AAA) a testat recent versiunea electrică a celui mai vândut vehicul din SUA, Ford-150.

Organizația a folosit, în experiment, versiunea Platinum a F-150 Lightning, cu pachet de baterii cu capacitate de 131 kWh.

Potrivit AAA, F-150 Lightning pierde un sfert din autonomie atunci când transportă o încărcătură de 635 de kilograme. Greutatea maximă suportată în benă de această versiune este de aproape 700 de kg.

Citește și: Un nou studiu arată cât țin, de fapt, bateriile de mașini electrice

AAA nu a reușit să atingă, cu mașina goală, autonomia maximă de 483 de kilometri, după standardele EPA, anunțată de Ford. Testele au arătat că vehiculul nu poate călători, cu bateriile încărcate complet, mai mult de 448 de kilometri.

Cu saci de nisip cu o greutate de 635 de kilograme transportați în mașină, autonomia maximă a scăzut la 338 de km.

Ford susține că F-150 Lightning poate transporta 1.000 de kilograme în versiunea cu baterie Standard-Range (cu pachet de baterii de 98 kWh) și 885 de kilograme în varianta Long-Range (cu pachet de baterii de 131 kWh). Aceste greutăți pot fi, însă, susținute doar de varianta Pro Trim.

Sursa: The Verge

Citește și: STUDIU: Creșterea explozivă a pieței mașinilor electrice, în cifre

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult