Mai 2021: Cele mai populare modele de mașini electrice în funcție de țară. În România nu sunt surprize

10.05.2021
Mai 2021: Cele mai populare modele de mașini electrice în funcție de țară. În România nu sunt surprize

Tot mai mulți oameni cumpără mașini electrice, iar în funcție de regiune preferințele sunt diferite. Tesla, liderul mondial pe piața EV, domină în America, Australia, Europa de Nord și China, potrivit unui studiu realizat de Uswitch.

Firma a analizat 60 de piețe, printre care și România. În țara noastră, cel mai popular automobil electric este Renault Zoe. Vehiculul produs de Renault mai este pe primul loc în Franța, Italia, Spania, Algeria, Luxemburg și Turcia.

Top 4 cele mai populare mașini electrice

Tesla Model 3 este în continuare cel mai popular model electric din lume. Cea mai ieftină mașină produsă de Tesla se află pe prima poziție în topul preferințelor clienților în 20 de țări.

Cele mai populare patru mașini electrice din lume. Renault Zoe ocupă locul trei. 

Al doilea cel mai popular automobil electric din lume este, în acest moment, Nissan Leaf. Modelul japonez conduce pe nouă piețe, printre care: Irlanda, Ungaria, Portugalia, Polonia și Estonia.

BMW i3 se descurcă de asemenea bine. Automobilul german este cel mai popular model electric în patru țări și este pe locul patru la nivel mondial, după Model 3, Leaf și Zoe.

Potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule (APIA), în 2020 au fost înmatriculate în România 2.846 de automobile pur electrice noi. În 2019 numărul acestora a fost de doar 1.506 unități. De departe cele mai populare modele au fost cele din portofoliul Renault: Zoe, Twingo și Kangoo Z.E.

Sursa: Uswitch

CITEȘTE ȘI:

Condiția care trebuie îndeplinită pentru ca mașinile electrice să devină mai ieftine decat cele tradiționale

Aliatul găsit de companiile petroliere în încercarea de a încetini adopția mașinilor electrice

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult