Mașinile Tesla recente au probleme cu supraîncălzirea procesorului. Consola centrală nu mai răspundea la comenzi

16.05.2022
Mașinile Tesla recente au probleme cu supraîncălzirea procesorului. Consola centrală nu mai răspundea la comenzi

Aproape că nu trece o săptămână fără să aflăm de noi probleme cu mașinile electrice de la Tesla. Se pare că autoritățile din SUA sunt foarte serioase în legătură cu plângerile pe care clienții le fac în legătură cu problemele pe care le întâmpină cu mașinile lor, iar Tesla pare că răspunde foarte repede, de obicei cu actualizări software. Cel mai recent, clienții Tesla au întâmpinat probleme cu sistemul de infotainment, care poate să se supraîncălzească și să răspundă greu la comenzi sau chiar să se repornească în timpul mersului.

Tesla rezolvă și această problemă cu un update de software

Conform NTHSA din SUA (National Highway Traffic and Safety Administration), Tesla trebuie să repare peste 130.000 de mașini din gamele Model 3, Model Y, Model S și Model X care riscă să sufere de pe urma problemelor de supraîncălzire a procesorului care controlează consola centrală cu touchscreen. Este posibil să fie vorba despre modelele echipate cu noile procesoare de la AMD, care aparent pot crea probleme în timpul mersului.

Utilizatorii s-au plâns de răspuns îngreunat la atingeri, cât și de situații în care întregul sistem s-a reporit. Acest lucru blochează accesul utilizatorilor la funcții de bază ale mașinii, precum camera din spate pentru parcare, posibilitatea de a aprinde luminile de avarie sau chiar selectarea vitezei, pe modelele cele mai noi din gamele Model S și X. Toate aceste mașini au fost construite în 2021 și 2022, iar Tesla spune că deja a început să trimită un update OTA (over the air) începând cu data de 3 mai către clienți.

Desigur, update-ul se va propaga în timp, deci perioada ar putea dura câteva săptămâni, așa cum se întâmplă și cu actualizările de software pentru smartphone-uri, de exemplu. Tesla spune că a înregistrat doar 59 de astfel de plângeri din ianuarie, iar niciun client nu a fost pus în pericol de această problemă, întrucât nu au fost înregistrate accidente.

Tesla va trimite și o scrisoare către clienții afectați, care va ajunge în jurul datei de 1 iulie, pentru a se asigura că vor face update-ul. Se pare că această metodă de a rezolva problemele este foarte populară între clienți, întrucât majoritatea, sau chiar toți acceptă actualizările de software, în timp ce doar 70% dintre clienții de mașini cu probleme se duc la service pentru a le rezolva, chiar și gratuit.

sursa: Gizmodo