Nu toate sunt la fel: Top 10 mașini electrice cu cel mai mic impact negativ asupra mediului

03.08.2023
Nu toate sunt la fel: Top 10 mașini electrice cu cel mai mic impact negativ asupra mediului
Foto: Pixabay

Este clar că trecerea la mașini electrice are efecte benefice asupra mediului înconjurător, deși aceste vehicule continuă și ele să polueze semnificativ, mai ales prin intermediul anvelopelor.

Însă nu toate automobilele electrice sunt la fel de sustenabile. Din „The Green Electric Car Guide”, publicat recent de organizația Total Environment Centre (TEC) din Australia, aflăm care sunt vehiculele de acest fel cu cel mai mare mic negativ asupra mediului.

Analistul Mark Byrne de la TEC a spus că au fost luate în calcul următoarele aspecte, pentru studiu: emisiile de dioxid de carbon pe durata vieții vehiculelor, tehnologiile sustenabile incluse în construcție și impactul pe care îi au producătorii în susținerea eforturilor de decarbonizare a industriei de transporturi. Mai mult, au fost luate în calcul doar modele care costă mai puțin de 100.000 de dolari.

Citește și: Ne mai poate salva tehnologia de la un dezastru ecologic? Ce soluții promițătoare există

Iată cine face parte din top 10 modele cu cel mai mic impact negativ asupra mediului:

1. Tesla Model 3 Rear Wheel Drive – scor 73
2. Tesla Model Y Rear Wheel Drive – 68
3. Volvo EX30 Plus Pure Electric – 67,5
4. Polestar 2 Standard Range Single Motor – 62
5. Volvo XC40 Recharge Pure Electric – 55
6. Volvo C40 Recharge Pure Electric – 55
7. Hyundai Ioniq 6 Dynamiq – 54
8. Fiat 500e La Prima – 50,5
9. Nissan Leaf – 48,5
10. Mini Electric – 48,5

La polul opus, din top trei cele mai poluante mașini electrice analizate de TEC fac parte modelele: MG ZS EV Excite (35,5), Hyundai Ioniq 5 Dynamiq (36,5) și BMW iX1 xDrive30 (39).

Punctajele obținute de toate cele 22 de mașini analizate:

masini electrice
Sursa: TEC
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult