Modul puțin cunoscut în care automobilele electrice agravează poluarea la nivel global

13.07.2023
Modul puțin cunoscut în care automobilele electrice agravează poluarea la nivel global
Foto: Profimedia Images

Creșterea în popularitate a automobilelor electrice este asociată de obicei cu un viitor mai verde pentru planetă. Aceste mașini nu ard combustibili fosili, sunt mai fiabile și ar trebuie ca pe durata vieții lor să polueze mai puțin mediul înconjurător comparativ cu vehiculele echipate cu motoare termice.

Dar, deși nu elimină noxe pe țevi de atașament, vehiculele electrice poluează semnificativ în alt mod, puțin cunoscut. Aceste vehicule sunt mai grele decât cele care folosesc motoare cu combustie internă. De exemplu, un Volkswagen e-Golf este cu 400 de kilograme mai greu decât un Golf VII.

Citește și: Michelin a lansat două anvelope pentru mașini electrice. De ce sunt necesare cauciucuri dedicate?

Puțină lumea știe că mașinile poluează semnificativ mediul prin intermediul anvelopelor. Mici particule se desprind de pe pneuri pe măsură ce acestea se uzează și ajung în aer sau în solul din apropiere. Acestea includ compușii organici volatili, periculoși pentru oameni și alte vietăți. Mai mult, compușii contribuie la formarea smogului în atmosferă. În medie, o mașină generează 4 kilograme de particule de acest fel pe an, potrivit unui studiu al organizației Emissions Analytics.

Va trebui să limităm numărul de mașini

Fiind mai grele, mașinile electrice uzează mai repede anvelopele, iar în cazul lor emisiile de astfel de particule sunt mai mari. Potrivit sursei citate, o Tesla Model Y are emisii de particule provenite de la anvelope cu 26% mai mari decât o Kia Niro.

Problema nu este ușor de rezolvat, potrivit lui Nick Molden, CEO al Emissions Analytics. Dacă pentru emisiile de noxe poți instala filtre și catalizatoare, nu poți face ca particulele microscopice desprinse de pe anvelope să nu ajungă în mediul înconjurător. „Aceasta este probabil cea mai neplăcută problemă a vehiculelor”, a spus Molden.

Potrivit unui activist de mediu, Tadzio Müller, singura soluție la problemă este vânzarea și conducerea unui număr mai mic de automobile în viitor. Molden este și el de acord cu acest lucru.

Sursa: DW

Urmărește Go4IT.ro pe Google News