Parcare cu lift – cum rezolvă ruşii elegant problema parcărilor

19.08.2009
Parcare cu lift – cum rezolvă ruşii elegant problema parcărilor

Ideea unei parcări-turn automatizată, cu lift, nu este nouă şi probabil că nu este prima implementare de acest fel, însă ruşii au reuşit s-o pună în aplicare într-un mod foarte elegant. Problema locurilor de parcare este ceva comun într-un oraş mare precum Moscova şi rezolvarea ei poate fi dată de clădirea prezentată mai jos. Pe o suprafaţă de doar 100 metri pătraţi pot fi parcate 34 de automobile. Fiecare etaj al clădirii din sticlă poate fi ocupat cu 4 maşini cu o greutate maximă de 2,7 tone. Parterul este rezervat pentru două SUV-uri sau microbuze.

Parcare cu lift sau parchezi 34 de maşini pe 100 mp

Parcarea este automatizată, însă există un operator care comandă acţiunile de încărcare şi descărcare. Liftul dispune de o platformă ce se poate roti cu 360 de grade. Pentru parcarea unui vehicul, liftul preia un palet de pe un loc de parcare liber şi îl aduce la nivelul solului. Maşina este urcată pe palet, iar şoferul se dă jos din ea. Liftul o urcă apoi şi o amplasează pe locul de unde a fost luat paletul. Timpul necesar pentru urcarea sau coborârea unui maşini este în cazul de faţă de 50 de secunde. Spunem în cazul de faţă deoarece o astfel de instalaţie se poate amplasa într-o clădire cu până la 14 nivele, capacitatea maximă ajungând la 54 de vehicule.

Liftul care se roteşte suportă 2,7 tone

Liftul este acţionat de motoare electrice, iar în cazul întreruperii curentului, un generator permite golirea parcării în aproximativ 30 de minute. Conform sursei, o astfel de parcare etajată ar putea fi construită în 30-35 de zile, un timp record dacă ne gândim la diversele şantiere din Bucureşti. Deşi costurile ar putea fi măricele, cred că marile companii care au sediul în capitală şi-ar putea permite o astfel de investiţie.

Parcarea sau scoaterea unui vehicul durează mai puţin de 1 minut

Parcarea prezentată este şi încălzită. Acest lucru era necesar într-un oraş ca Moscova. Când afară sunt -35 de grade, maşinile stau la o temperatură de 6 grade Celsius. Deşi geamurile nu par să fie o soluţie excelentă pe timp de vară, ele reduc costurile de construcţie şi pot fi dotate cu un filtru fumuriu. Acum că am prezentat proiectul, să vedem în cât timp se sesizează autorităţile din ţara noastră.

Pe când o astfel de parcare şi în Bucureşti?