Resursa valoroasă pe care Tesla lui Elon Musk o consumă în cantități nesustenabile. Fabrica din Europa, în pericol

22.02.2022
Resursa valoroasă pe care Tesla lui Elon Musk o consumă în cantități nesustenabile. Fabrica din Europa, în pericol
Foto: Profimedia Images

Cercetătorii avertizează că fabrica Tesla din Germania va accentua o problemă mare existentă în regiunea în care este construită.

Când a fost întrebat anul trecut dacă fabrica pe care o construiește lângă Berlin va epuiza rezervele locale de apă, Elon Musk a râs, transmite Bloomberg. „Complet greșit”, a răspuns miliardarul, care a adăugat apoi că în jurul capitalei germane există multă apă. Șase luni mai târziu, apa este principalul motiv pentru care fabrica nu produce vehicule.

Regiunea se confruntă cu o secetă cauzată de schimbările climatice. Situația a dus la un proces care va începe să fie judecat în curând. Mai multe organizații de mediu sunt îngrijorate de faptul că rezervele de apă vor fi insuficiente după ce fabrica Tesla va începe producția.

Problema are capacitatea să întârzie și mai mult sau chiar să stopeze investiția de 5,7 miliarde de dolari făcută de companie, numărul unu de pe piața de automobile electrice, în Germania. „Tesla va agrava problema cu siguranță. S-ar putea să nu fie suficientă apă pentru toată lumea”, a declarat Irina Engelhardt, șefa departamentului de hidrologie din cadrul Universității Tehnice din Berlin.

„Rezervele de apă actuale sunt suficiente pentru prima etapă a fabricii”, a declarat Joerg Steinbach, ministrul Economiei din Brandenburg. După ce fabrica se va extinde, așa cum dorește Elon Musk, situația se va schimba. „Va fi nevoie de mai multă apă”, a adăugat oficialul.

Citește și: Un startup susține că va extrage elementul cheie pentru baterii de mașini electrice, în Europa, fără a polua mediul

Pentru fiecare vehicul construit, Tesla are nevoie de puțin peste 3.000 de litri de apă, o cantitatea mai mică decât cea necesară pentru un automobil Mercedes-Benz, dar mai mare decât cea folosită în construcția unei mașini BMW.

Sursa: Bloomberg

Fabrica lui Musk va consuma 1,4 milioane de metri cubi de apă pe an, potrivit contractului încheiat cu autoritățile. Cantitatea este suficientă pentru un oraș cu aproximativ 40.000 de locuitori.

Fabrica din Europa, esențială pentru Tesla

Două organizații de protecție a mediului, Gruene Liga și NABU, au dat guvernul local în judecată și speră să anuleze în instanță permisiunea acordată, pe 30 de ani, companiei Tesla pentru a pompa mai multă apă din sol pentru fabrica de lângă Berlin.

Experții spun că îngrijorările ecologiștilor sunt îndreptățite. În statul Brandenburg rezervele de apă au scăzut treptat în ultimii 30 de ani. Din această cauză s-au înmulțit incendiile, iar recoltele au avut de suferit.

Fabrica Tesla va dubla consumul în zona municipiului Gruenheide, în care se află, potrivit lui Axel Bronstert, profesor de hidrologie la Universitatea din Potsdam. Sunt necesare investiții în infrastructură, inclusiv într-o stație de epurare. Construcția ar putea dura câțiva ani.

Tesla are nevoie de o fabrică în Europa cât mai repede pentru a satisface cererea uriașă pentru automobile electrice. În acest moment, mașinile Tesla vândute pe bătrânul continent sunt produse în China.

Fabrica din Berlin ar urma să producă 500.000 de automobile pe an. Mulți cred că evoluția acțiunilor companiei pe bursă în acest an este strâns legată de deschiderea și evoluția fabricii din Europa.

În ceea ce îl privește pe Elon Musk, deși și-a folosit toate farmecele personale pentru a grăbi deschiderea fabricii – a publicat mesaje în germană pe Twitter, s-a întâlnit cu politicieni, a organizat un târg pe șantier -, recent miliardarul a mâniat publicul din Germania după ce a publicat un meme cu Adolf Hitler.

Citește și: Ce s-a întâmplat cu automobilul Tesla Roasdster trimis de Elon Musk în spațiu acum 4 ani?

Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro, Go4games.ro și Apropotv.ro. Are 15 ani de experienţă în presa centrală şi a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro ... citește mai mult