Tesla Model 3, mai bine vândut decât Renault Clio și Volkswagen Golf în Europa

Autor: Aurelian Mihai 25.10.2021
Tesla Model 3, mai bine vândut decât Renault Clio și Volkswagen Golf în Europa

Tesla Model 3 a fost cel mai bine vândut automobil nou de pe piața din Europa în luna septembrie. Reușita este cu atât mai surprinzătoare, cu cât vorbim despre un autoturism cu propulsie electrică, de import și nu tocmai ieftin. Electrică sau nu, aceasta este prima mașină construită în afara Europei care reușește să urce pe prima poziție în topul vânzărilor de mașini noi.

Oricât de improbabil ar fi părut în urmă cu 2-3 ani, Tesla Model 3 a ajuns în luna septembrie 2021 pe prima poziție în topul vânzărilor de mașini noi din Europa, detronând mărci de tradiție precum Renault Clio și Volkswagen Golf. Vestea nu face decât să trimită încă o undă de șoc în rândul producătorilor auto tradiționali, care încearcă să se adapteze condițiilor de piață în continuă schimbare.

Astfel, potrivit datelor furnizate de Jato Dynamics și citate de Bloomberg News, Tesla a livrat pentru piața europeană 24591 unități Model 3 în luna septembrie, comparat cu 18264 mașini Renault Clio livrate în aceeași perioadă de timp.

Diferența nu tocmai mică nu face decât să confirme hotărârea cu care consumatorii europeni și piața auto la modul general se îndepărtează de autoturismele bazate pe motoare termice. Fără îndoială, succesul aproape de necrezut al producătorului Tesla a fost alimentat și de scumpirea accelerată a combustibililor, prețul litrului de benzina sau motorina fiind din nou la un niveluri record. Din păcate pentru Renault și Dacia, nici prețul cerut pentru un plin de GPL nu a rămas pe loc, creșterea procentuală fiind deseori mai mare decât la combustibilii tradiționali.

Potrivit Bloomberg, proporția vehiculelor cu propulsie electrică și hibridă a atins 23% din totalul vânzărilor de autoturisme pe teritoriu european, aproape dublu față de perioada similară a anului trecut.

auto vânzări septembrie 2021

Totuși, un alt factor care ajută Tesla, măcar în statistici, este criza de semiconductoare. Fără suficiente provizii de cip-uri, niciunul dintre jucătorii din piață nu a reușit să livreze numărul de autoturisme planificat. Și cum Tesla nu avea de la bun început în plan să inunde piața europeană cu mașini electrice, blocajele apărute la ceilalți producători nu au făcut decât să egaleze terenul de luptă, asigurând că rivali precum Renault și Volkswagen nu au cum să performeze mai bine, chiar dacă cumpărători pentru aceștia ar exista. Potrivit datelor oficiale, vânzările auto în Europa au scăzut cu 25% față de anul trecut, mai ales din pricina lipsei de semiconductoare și imposibilitatea producătorilor a fabrica suficiente autoturisme.