Adevăratul motiv pentru care Apple încă nu lansează telefoane pliabile

17.08.2022
Adevăratul motiv pentru care Apple încă nu lansează telefoane pliabile

Am putea spune că dezvăluirea primului model Galaxy Fold a echivalat pentru Samsung cu lansarea originalului Apple iPhone, primul telefon pliabil lansat de un brand renumit având un rol crucial asupra modului în care sud-coreenii domină și acum piața de telefoane pliabile. Însă toate astea au venit costuri uriașe pentru Samsung, atât din punct de vedere al investiției inițiale în activitatea de cercetare și dezvoltare, cât și din punct de vedere al erodării imaginii de brand, în momentele când fiabilitatea îndoielnică a primelor generații Galaxy Fold era mai tot timpul subiect știri.

Între timp, determinarea de neînduplecat cu care Samsung a continuat să-și perfecționeze oferta de telefoane pliabile pare că a adus rezultatele sperate, sud-coreenii anticipând cu optimism că vor ajunge să vândă mai multe exemplare Fold decât telefoane Galaxy cu design convențional, iar asta nu mai târziu de anul 2025.

Doar că Apple și Samsung au filozofii de business foarte diferite, sud-coreenii mizând pe vânzarea cât mai multor telefoane, acoperind toate nișele de prețuri disponibile. În schimb, Apple se poziționează exclusiv ca și brand de telefoane premium, nedorind neapărat să inunde piața produse de tot felul, ci să obțină marje de profit cât mai bune de pe unor serii de produse cu volume predictibile de vânzări.

Revenind la Samsung, sud-coreeni au admis în trecut că telefoanele Galaxy Fold din prima generație au fost vândute cu marje de profit foarte mici, sau chiar în pierdere, compania apreciind asta ca pe o „investiție” în reușitele viitoare. Deși, în prezent acest aspect este mult ameliorat, Samsung dând chiar semne că se apropie momentul în care vom putea găsi telefoane pliabile la prețuri apropiate celor din seria Galaxy A, în continuare eforturile sunt mai degrabă pentru consolidarea poziției de piață, decât pe realizarea de profituri uriașe.

În schimb, strategia observată ani de-a rândul la Apple este aceea de a evita pe cât posibil folosirea de tehnologii prea ambițioase, mizând în schimb pe soluții tehnice ușor învechite dar foarte bine testate, compensând apoi prin experiența oferită la partea de software. Desigur, Apple deține și atuuri incontestabile, precum chipsetul cu performanțe și eficiență imbatabilă, dar și acesta este produs tot cu gândul la costuri, evitând implicarea de furnizori externi și negociind din poziția de client privilegiat contractele cu fabricanții de semiconductoare.

Potrivit dezvăluirilor făcute de surse din industrie aflate în strânse legături cu Apple, compania americană amână lansarea unui telefon pliabil dintr-un motiv foarte simplu: în continuare nu există loc pentru securizarea unor marje de profit consistente, comparabile profiturilor realizate de pe urma actualei game iPhone cu design convențional. Astfel, Apple preferă să-și păstreze marjele de profit actuale decât să facă compromisuri pentru lansarea un telefon pliabil, mai ales după ce Samsung a arătat cât de riscantă poate fi lansarea unui produs complet nou, chiar și dezvoltat de un producător cu resurse aproape nelimitate.

Au existat multe estimări despre marja de profit a Apple pe iPhone și, deși cifrele variază, toate sunt peste 50%. În termeni simpli, asta înseamnă că, dacă face un iPhone costă 500 dolari, Apple îl vinde cu 750 dolari.

Comercianții cu amănuntul își pot reduce propriile marje pentru a vinde iPhone-uri cu reducere, dar Apple nu face asta pentru vânzările directe către consumatori. Pe de altă parte, unele dintre cele mai bune reduceri la dispozitivele Galaxy pot fi găsite pe Samsung.com. Compania coreeană tinde să echilibreze volumul și marjele. Prin urmare, compania este mereu dispusă să ofere cele mai bune oferte în mod direct.

Ross Young , co-fondator și CEO al Display Supply Chain Consultants, ne mai spune că decizia Apple de a nu paria încă pe dispozitivele pliabile se datorează și lipsei unui lanț de aprovizionare matur. Nu există mulți producători de afișaje care pot oferi panouri pliabile la scară. Samsung Display este poate singurul care poate oferi un volum semnificativ, dar acesta este un competitor direct care ar avea toate motivele să vândă cât mai scump. Lipsa capacității din lanțul de aprovizionare pentru procesarea sticlei UTG (esențială protejării ecranelor pliabile) se adaugă la aceste condiții nefavorabile pentru Apple.

Tags:
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult