Cei de la Apple sunt unii dintre „abonații” Comisiei Europene atunci când vine vorba de încălcarea dispozițiilor din DMA (Digital Markets Act), legislație valabilă pe întregul teritoriu al Uniunii Europene. Mai exact, compania din Cupertino a fost deja amendată cu 500 de milioane de euro pentru că, în continuare, nu s-a conformat în totalitate legislației DMA. Pentru a contesta amenda, Apple joacă acum cartea securității și intimității datelor utilizatorilor.
Pe lângă motivele uzuale invocate, precum “costurile prea mari” implicate de adaptarea la legislația europeană, care, la rândul său, nu face altceva decât să „frâneze inovația” din domeniul tehnologic, cei de la Apple pretind acum că anumite companii cer informații personale despre utilizatori, pe care, conform Digital Markets Act-ului valabil în Uniunea Europeană, ei sunt obligați să le împărtășească cu acești „prădători”.
Se dau și exemple în acest sens: companii terțe ar cere accesul la conținutul notificărilor (probabil pentru a le trimite către dispozitive purtabile de genul smartwatch-urilor), istoria completă a tuturor rețelelor Wi-Fi la care a fost conectat telefonul, ba chiar și date personale ale utilizatorilor pe care Apple nici măcar nu le-ar înmagazina. Mai mult, Apple arată cu degetul spre Meta (un alt „client” al amenzilor venite dinspre Comisia Europeană), părinții Facebook și Instagram fiind nominalizați drept compania care cere cele mai multe informații de la Apple, informații de cele mai multe ori nelegate de serviciile de bază pe care Meta le oferă.
Dacă procesul de apel intentat de Apple împotriva amenzii primite nu va avea sorți de izbândă, compania americană va fi forțată să plătească amenda de 500 de milioane de euro primită din partea Comisiei Europene. Apple acuză autoritățile europene că nu doresc sa poarte discuții constructive despre aceste probleme și că nici măcar nu răspund la feedback-ul primit din partea companiilor amendate din cauza DMA.
Să nu uităm că grație legislației Digital Markets Act, smartphone-urile iPhone se încarcă acum folosind un port universal USB Type-C, iar utilizatorii de telefoane iPhone și tablete iPad au parte de surse suplimentare de software și servicii, precum magazinele alternative de aplicații. În viitor, se așteaptă ca accesoriile produse de companii terțe (precum smartwatch-urile sau brățările de fitness) sa nu mai fie limitate de Apple în ceea ce privește funcționalitatea, acestea urmând să beneficieze de acces la același gen de opțiuni precum Apple Watch sau alte accesorii produse chiar de compania din Cupertino.
Sursa: GSM Arena