Cât i-a costat devotamentul Apple față de datele propriilor utilizatori, pe rivalii Faceobook, Google și Twitter

Autor: Aurelian Mihai 01.11.2021
Cât i-a costat devotamentul Apple față de datele propriilor utilizatori, pe rivalii Faceobook, Google și Twitter

Potrivit datelor încă neconfirmate oficial, decizia Apple de a restricționa practicile abuzive de colectare a datelor despre utilizatori, din partea marilor companii de tehnologie (ex. Facebook, Google, Twitter, Snap, etc) a determinat nerealizarea a cel puțin 9.85 miliarde dolari din veniturile prognozate anterior.

Apple a introdus funcționalitatea App Tracking Transparency începând cu luna aprilie a acestui an, punând o mare piedică în calea companiilor de genul Facebook, obișnuite să colecteze și valorifice în mod discreționar aproape orice informații despre utilizatorii serviciilor acestora.

Potrivit datelor centralizate de Lotame, o mare companie de publicitate, primii patru mari jucători din industrie au pierdut în trimestrul Q4-2021, în medie 12% din veniturile potențiale. Cele mai puternic lovite au fost companii precum Snap (proprietarul Snapchat), ale căror venituri sunt derivate exclusiv din vânzarea de publicitate către de utilizatorii de smartphone. La foarte mică distanță se află Facebook (acum, Meta), companie ale cărei venituri sunt derivate aproape exclusiv din vânzarea de reclame (98% din total).

Totuși, părerile sunt împărțite. O altă companie, Lotame, anunță pierderi totale de 8.3 miliarde dolari doar pentru Facebook, fără a lua în considerare și alte companii in industrie cu model similar de business.

Vestea proastă pentru cei afectați este că utilizatorii Apple au cam primit mesajul, majoritatea acestora optând pentru refuzarea permisiunilor de acces solicitate la pornirea aplicațiilor de mobil. Astfel, doar 4% dintre utilizatorii de iPhone din SUA au fost de acord să permită aplicațiilor să le urmărească după ce și-au actualizat dispozitivele.