Clienții de publicitate ai Google vor trebui să dovedească cine sunt

24.04.2020
Clienții de publicitate ai Google vor trebui să dovedească cine sunt

Google le va cere în curând clienților de publicitate online să își dovedească identitatea, o regulă care se aplică acum doar în domeniul politic. Anunțul a fost făcut pe blogul oficial al companiei.

Măsura este necesară deoarece foarte multe teorii ale conspirației s-au propagat în online în această perioadă, inclusiv prin intermediul reclamelor plătite. Un exemplu este cea care susține că există o legătură între tehnologia 5G și pandemia COVID-19. Mai mult, o mulțime de infractori încearcă să îi păcălească pe oameni în contextul pandemiei.

Schimbarea le va permite utilizatorilor de internet să înțeleagă mai ușor cine este entitatea din spatele reclamelor, potrivit Google.

Pentru a cumpăra reclame pe platformele Google, clienții vor trebui să prezinte un act de identitate, iar companiile documente care arată cine sunt și din ce țară fac afaceri. Pentru politicieni, aceste cerințe au fost implementate în 2018, cu scopul de a combate manipularea și intervențiile unor entități străine, precum Rusia, în alegerile din statele occidentale.

Compania a anunțat că a verificat reclame politice în 30 de țări în care este prezentă.

Clienții actuali de publicitate vor trebui să își demonstreze și ei identitatea. După ce vor primi notificarea de la Google, aceștia vor avea 30 de zile la dispoziție pentru a trimite documentele cerute.

Schimbările vor fi introduse prima dată în SUA, urmând ca apoi să fie implementate și pe celelalte piețe pe care activează compania.

Google a consemnat venituri din publicitate în valoare de 135 de miliarde de dolari anul trecut. Acestea au reprezentat, în 2019, peste 80% din cifra de afaceri a companiei.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult