Gigantul Coca-Cola suspendă investițiile în publicitate pe toate platformele social media

Autor: Adrian Popa 27.06.2020
Gigantul Coca-Cola suspendă investițiile în publicitate pe toate platformele social media
Foto: Profimedia Images

Gigantul Coca-Cola a anunțat că suspendă investițiile în publicitate pe toate rețelele de socializare online din lume pentru cel puțin 30 de zile.

Compania a precizat că nu participă la boicotul oficial lansat de alte companii, ci este vorba de o măsură proprie, transmite CNBC.

O serie de organizații non-guvernamentale le-au cerut clienților Facebook să boicoteze compania, după incidentele recente în care a fost implicată cea mai populară rețea de socializare online din lume.

The North Face a fost primul mare brand care a anunțat că suspendă achizițiile de publicitate pe Facebook. Ulterior, același lucru l-au anunțat Verizon, Levi’s sau Viber.

„Facebook trebuie să ia măsuri pentru a opri dezinformarea și limbajul care incită la ură pe platformele sale. Este un afront inacceptabil adus valorilor noastre. Noi și Dockers ne alăturăm campaniei #stophateforprofit și suspendăm toate reclamele pe Facebook”, a transmis Levis’s.

Înainte de a anunța măsura, Coca-Cola a publicat pe Twitter mai multe mesaje în care a cerut măsuri de combatere a rasismului și pentru susținerea diversității. Mai mult, compania și-a anunțat susținerea pentru singurul pilot de culoare din NASCAR, Bubba Wallace.

Facebook se ține tare pe poziții, cel puțin la nivel declarativ

Anunțul Coca-Cola vine la scurt timp după ce trei mărci – Dove, Ben & Jerry’s and Hellmann’s – ale unui alt mare gigant, Unilever, au suspendat de asemenea achizițiile de publicitate pe Facebook, Instagram și Twitter până la cel puțin 31 decembrie 2020.

Vicepreședintele Facebook responsabil cu soluțiile globale de marketing, Carolyn Everson, le-a transmis clienților de publicitate că „boicotul în general nu este calea prin care putem face progrese împreună”. Ea a adăgat că Facebook nu își schimbă politicile pe fondul presiunilor cauzate de venituri, ci pe baza principiilor.

Compania a luat, însă, deja unele măsuri. Pentru a combate dezinformarea, rețeua de socializare va anunța utilizatorii dacă distribuie articole cu informații vechi.