Cererea pentru iPhone 12 Pro, noua serie MacBook M1 și iPad Air, peste așteptările Apple

Autor: Aurelian Mihai 25.11.2020
Cererea pentru iPhone 12 Pro, noua serie MacBook M1 și iPad Air, peste așteptările Apple
foto: apple

În timp ce datele oficiale se lasă așteptate, un prim raport semnat de cunoscutul analist Ming-Chi Kuo anunță vânzări bune pentru noile modele iPhone 12 Pro, M1 MacBooks și iPad Air, Apple intrând în forță și în sezonul sărbătorilor de iarnă.

Începând cu iPhone 12, raportul arată vânzări solide în ansamblu, dar repartizate diferit față de ce era anticipat. Astfel, cererea pentru seriile iPhone 12 Pro și 12 Pro Max este peste așteptări, prețul mai mare per-unitate fiind transpus în venituri crescute pentru Apple.

iPhone 12 Pro, mai bine vândut decât iPhone 12 și iPhone 12 mini

În schimb, cererea pentru seriile iPhone 12 și iPhone 12 mini este mai mică decât era anticipat, fapt ce arată tendința consumatorilor de cumpăra în mod impulsiv iPhone-ul preferat, eventual, luând drept reper prețul abonamentului lunar și nu costul total.

iPhone 12 Pro
foto: Apple

Vânzările iPad Air și MacBook, salvate de pandemie

Blocați pentru mai mult timp în propriile locuințe, fie din cauza măsurilor de carantină sau lucrând de acasă, fanii Apple s-au orientat și spre segmentul tablete, noua gamă iPad Air obținând vânzări peste așteptări. Ming-Chi Kuo apreciază că vânzările iPad vor continua să crească inclusiv la începutul anului 2021, ajutate de lansarea unor noi modele cu suport 5G și ecrane cu tehnologie miniLED. În a doua jumătate a anului viitor este așteptat și un model iPad cu preț mai redus, rolul său fiind de revigorare a vânzărilor într-un moment în care fanii cu buzunare adânci au cumpărat deja una dintre versiunile mai costisitoare.

iPad Air 2020
foto: Apple

Deși este prea devreme pentru a vorbi pe date solide, noua gamă MacBook cu procesoare din familia M1 se bucură de o cerere peste așteptări, indicând vânzări bune în perioada următoare.

Și gamă Apple Watch Series 6 și Apple Watch SE obține vânzări bune, puse în seama „funcțiilor inovatoare de management a sănătății și designului îmbunătățit”. La polul opus, vânzările de accesorii AirPods sunt mai mici decât se aștepta, predicțiile fiind pentru staționare în perioada următoare sau chiar scăderea cu încă 5%-10%. Având în vedere predicțiile anterioare care anticipau creșterea cu 20% a vânzărilor anuale, impulsionată de decizia renunțării la pachetul standard cu accesorii iPhone, evoluția este una surprinzătoare. În realitate, vânzările reduse ar putea fi cauzate de constrângeri apărute pe lanțul de aprovizionare, Apple decizând să acorde prioritate fabricării iPhone 12.