Meizu, achiziționat de Xingji Technology, compania de smartphone-uri a fondatorului Geely

05.07.2022
Meizu, achiziționat de Xingji Technology, compania de smartphone-uri a fondatorului Geely

Dintre brand-urile de smartphone-uri din China care au reușit să intre pe piața din Europa, Meizu s-a bucurat de un succes limitat. Compania a rezistat însă de-a lungul anilor, bazându-se pe vânzările din China. Cândva concurent pentru Xiaomi și susținută de compania Alibaba a lui Jack Ma, compania este acum vândută către fondatorul companiei auto Geely, cea care deține în prezent și brandul Volvo.

Meizu va continua să existe ca brand independent

Aceasta nu este prima dată când auzim despre această achiziție. Xingji Technology, compania de smartphone-uri a lui Eric Li, fondatorul Geely, cumpărase deja 79% din acțiunile Meizu în luna septembrie a anului trecut, însă acum, compania intră complet în portofoliul Xingji.

Conform informațiilor disponibile în acest moment, Meizu va continua să existe ca brand independent, în ciuda faptului că are o cotă de piață insignifiantă, chiar și pe piața din China, de sub 1% din totalul de vânzări de telefoane. Fondatorul Meizu, Jack Wong, va rămâne în companie și va servi drept consultant pentru strategie de produs.

Totuși, așa cum era de așteptat, Meizu și Xiangji vor lucra îndeaproape pentru a construi noi tehnologii care să permită comunicarea la un nivel mai avansat între telefoane și sistemele electronice din mașini. Planul este să construiască o experiență digitală „multi-device”, care să funcționeze fără probleme în orice tip de scenariu. Această descriere se potrivește cu cea a unui „ecosistem”, în care dispozitivele unei companii pot fi folosite împreună fără necesitatea unor configurări în plus. Atât Huawei, cât și Xiaomi, pe lângă Apple și Samsung, lucrează la astfel de tehnologii de mai mulți ani deja.

În timp ce Meizu rămâne pe piață ca brand independent, noua companie care deține brandul Xingji, plănuiește să lanseze noi smartphone-uri sub brand propriu în 2023. Planul este ca în primul an, noul brand să vândă 3 milioane de unități de smartphone-uri.

sursa: TechCrunch