OnePlus își reduce prezența în Europa, pe fondul încetinirii economice cauzate de Covid-19

Autor: Aurelian Mihai 27.04.2020
OnePlus își reduce prezența în Europa, pe fondul încetinirii economice cauzate de Covid-19

Cu noile modele flagship, OnePlus 8 și OnePlus 8 Pro, prezentate oficial pentru piața europeană, OnePlus se poate concentra acum mai mult pe onorarea precomenzilor și asigurarea stocurilor de produse. Asta înseamnă că producătorul chinez poate face unele „optimizări” pentru reducerea costurilor, tăind bugetele pentru promovare în piețele europene.

Măsurile de restructurare a activităților vizează reduceri cu până la 90% a personalului din Marea Britanie, Franța și Germania, păstrând doar angajați aflați în poziții cheie pentru gestionarea operațiunilor în piețele respective. Astfel, în unele țări brandul OnePlus mai este reprezentat cu doar 3 angajați, prezența oferită rămânând mai degrabă una formală.

Contactat pentru o poziție oficială, un purtător de cuvânt a declarat că recentele concedieri fac parte dintr-o „fază normală de restructurări” decise pentru Europa, compania urmând sa-și direcționeze resursele către alte piețe de desfacere mai puternice. Nu este clar exact câți angajați au fost concediați în ultimele zile și nici care sunt regiunile pentru care va fi recrutat personal nou în perioada următoare.

Totuși, concedierile nu par să vizeze întreaga regiune, personalul OnePlus din Danemarca, Finlanda, Olanda și Belgia rămânând deocamdată  intact. În plus, o parte personalului angajat la birourile din Londra i-a fost propusă relocarea la sediul OnePlus din Helsinki, Finlanda.

Printre justificările oferite se numără și relațiile comerciale tot mai dificile dintre OnePlus și operatorii de telefonie mobilă din Europa, care au împiedicat stabilirea unor colaborări de durată. Nevoit să-și vândă fiecare generație de produse cu alt operator de telefonie, OnePlus nu s-a putut baza pe fidelizarea clienților în aceeași măsură ca și producătorii rivali, branduri precum Realme, Xiaomi, Redmi, Oppo și Vivo reușind să se impună cu mai mult succes.

Cert este că tăierile drastice de personal riscă să amplifice prăbușirea vânzărilor cauzată de pandemia Covid-19, modele flagship cu preț de 900-1000 dolari cum este OnePlus 8 Pro având nevoie de promovare solidă pentru a convinge aceeași cumpărători interesați și de produsele brandurilor mari, cum este Apple, Samsung, Oppo și Xiaomi.

Tags: