Piaţa de telefoane din China se prăbuşeşte din cauza coronavirus. Apple, Huawei şi Xiaomi înregistrează vânzări cu până la 60% mai mici

Autor: Cătălin Niţu 10.03.2020
Piaţa de telefoane din China se prăbuşeşte din cauza coronavirus. Apple, Huawei şi Xiaomi înregistrează vânzări cu până la 60% mai mici

China, cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume pare să fie cea mai afectată de epidemia de COVID-19. Desigur, aici a început răspândirea virusului, însă faptul că multe dintre fabricile care produc aceste telefoane sunt în China, alături de faptul că multe companii au închis inclusiv magazinele, sau le ţin deschise într-o manieră limitată, au dus la o scădere de 45% a vânzărilor în această regiune faţă de anul trecut, dar şi faţă de luna precedentă.

Apple, Huawei şi Xiaomi par să fie cele mai afectate companii, cu scăderi de zeci de procente. De exemplu, Apple a reuşit să vândă doar 494.000 de dispozitive mobile în luna februarie, o scădere cu 60% faţă de cele 1,27 milioane de dispozitive livrate în februarie 2019. De altfel, în luna ianuarie, înainte de Anul Nou Chinezesc, compania livrase 2 milioane de unităţi. În cazul companiilor chineze, vânzările totale au înregistrat 5,85 milioane de unităţi în total, o scădere majoră de la cele 12,72 milioane de unităţi pe care le vindeau cu un an în urmă în aceeaşi perioadă.

China Academy of Information and Communications Technology spune că scăderile se datorează în principal închiderii multor fabrici, dar şi limitelor impuse de guvern asupra călătoriilor şi livrărilor, în timp ce cetăţenii sunt încurajaţi să rămână în casă şi să nu plece decât în cazuri de urgenţă. Cumpărarea unui telefon nu pare să fie o urgenţă atât de mare în această perioadă.

Şi companiile de cercetare vestice spun că se aşteaptă la o scădere cu 40% în livrările de smartphone-uri în primul trimestru din 2020. IDC şi Canalys spun că atât cererea scăzută, cât şi faptul că multe companii care furnizează componente pentru smartphone-uri sunt factorii principali.

Apple a scăzut deja proiecţiile de vânzări în mod oficial, comunicând încă din februarie acest lucru către investitori. Huawei nu este o companie publică, deci nu este obligată să facă astfel de anunţuri, însă zvonurile din ultima perioadă spun că şi producătorul chinez şi-a restrâns semnificativ proiecţiile de vânzări pentru întregul an 2020.