Samsung, profit în creştere cu 58% în ultimul trimestru

Autor: Aurelian Mihai 08.10.2020
Samsung, profit în creştere cu 58% în ultimul trimestru

Actuala pandemie globală s-a dovedit benefică pentru Samsung, cererea mare de chip-uri alimentând o creștere cu 58% a profitului realizat în trimestrul Q3-2020, comparat perioadei similare a anului trecut.

Deși, per ansamblu, piața globală de electronice încetinește, nevoia acomodării muncii de acasă și învățatul la distanță a indus o creștere bruscă a vânzărilor de tablete, smartphone-uri și sisteme laptop, transpusă în venituri suplimentare pentru principalii furnizor de componente.

Samsung a avut și un client în nevoie urgentă componente: Huawei

O altă explicație plauzibilă pentru un profit operațional mult peste așteptări ar putea fi nevoia urgentă a unuia dintre principalii clienți, Huawei, de a se aproviziona cu cât mai multe componente Samsung esențiale pentru continuarea activității, înainte ca interdicțiile comerciale dictate de Statele Unite să intre în aplicare.

De asemenea, Samsung vinde mai multe telefoane și televizoare decât orice alt furnizor, dar deține și un imens business bazat pe producerea și vânzarea chip-urilor memorie către alți producători de dispozitive din întreaga lume. În ultimele luni, Samsung a primit comenzi importante și din partea companiilor care au în administrare vaste centre de stocare cloud. Veniturile din afacerea cu semiconductori ale companiei au crescut cu 13% în al doilea trimestru.

În buletinul informativ adresat investitorilor, Samsung estimează că profitul operațional pentru al treilea trimestru va fi de aproximativ 12,3 trilioane de woni (10,6 miliarde de dolari), o creștere de 58% comparativ cu perioada de acum un an. De asemenea, Samsung precizează că veniturile realizate au crescut cu aproape 5%, până la 66 de miliarde de woni (57 miliarde de dolari).

Performanța prognozată de Samsung este cu atât mai remarcabilă după ce în perioada similară a anului trecut, compania sud coreeană anunța o scădere cu 56%. a profitului operațional.

Totuși, Samsung nu este un performer pe toate palierele. Spre exemplu, investițiile făcute pe segmentul 5G întârzie să-și arate roadele, apetitul consumatorilor pentru telefoane 5G și capacitatea de producție afectată pandemia COVID-19 tăind serios din veniturile prognozate.