Samsung şi Apple, „umilite” în China de mărcile locale. Ambele companii au înregistrat scăderi masive în primul trimestru

Autor: Adrian Popa 05.05.2017
Samsung şi Apple, „umilite” în China de mărcile locale. Ambele companii au înregistrat scăderi masive în primul trimestru

China este cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume şi un coşmar pentru marile companii străine producătoare de telefoane care doresc să câştige acolo cotă de piaţă. Apple şi Samsung pot confirma acest lucru.

 

Livrările de smartphone-uri Samsung au scăzut cu 60% în primul trimestru al acestui an în China comparativ cu perioada similară din 2016, potrivit firmei de cercetare a pieţei Counterpoint. Apple a consemnat de asemenea un declin notabil, de 34%.

Asta în condiţiile în care în primele trei luni ale acestui an piaţa chineză de telefoane inteligente a crescut cu 4%.

 

Dacă nu cumpără terminale Samsung şi Apple, atunci ce preferă chinezii? Răspunsul: produse locale. Marca chineză Oppo a înregistrat un avans impresionant, de 81%, al numărului de dispozitive livrate în China. Vivo a crescut şi ea cu 60% în perioada ianuarie – martie 2017, iar Huawei, numărul trei la nivel mondial, a consemnat livrări mai mari cu 25%.

 

 

Cel mai dinamic segment al pieţei chineze de smartphone-uri a fost, în perioada analizată, cel mid-tier, cu preţuri cuprinse între 300 şi 400 de dolari.

 

Sgementul super-premium din China, reprezentat de terminalele cu preţuri mai mari de 600 de dolari, a stagnat. Apple conduce în continuare aici, cu o cotă de piaţă de 80%.