Spotify atinge un record de utilizatori, dar nu este o companie profitabilă

Autor: Cătălin Niţu 29.07.2020
Spotify atinge un record de utilizatori, dar nu este o companie profitabilă

Acum că Spotify este o companie listată la bursă, aceasta anunță public rezultatele financiare și de performanță în fiecare trimestru. Se pare că trendul ascendent pe care se află nu pare să fie afectat prea mult nici măcar de pandemia de COVID-19, care inițial a părut că va duce la o plafonare a numărului de abonați și utilizatori. Totuși, creșterea din 2020 raportată de Spotify față de 2019 este impresionantă și nu pare să se oprească prea curând. În același timp, Apple nu pare să se laude prea mult cu performanța serviciului său concurent, Apple Music.

Popularitatea Spotify a crescut semnificativ de la un an la altul

Cele mai noi statistici publicate de Spotify spun că are în prezent 299 milioane de utilizatori activi lunar (MAU). Această cifră reprezintă o creștere cu 29% față de trimestrul al doilea din 2019, când compania avea „doar” 232 milioane de utilizatori la nivel global. Dintre aceștia, 138 de milioane sunt plătitori de abonamente Premium. Creșterea față de anul trecut a fost cam la fel de mare precum cea a utilizatorilor activi, de 27%.

Totuși nu fiecare plătește aceeași sumă și nici nu folosește un abonament premium personal. Mulți dintre utilizatorii de Spotify folosesc abonamente „Family”, care permit utilizarea funcțiilor premium împreună cu până la șase membri. De altfel, de curând, Spotify a lansat și un nou tip de abonament, Spotify Duo. Acesta permite unui cuplu să plătească un singur abonament mai ieftin pentru acces la funcționalitatea Premium.

Compania spune că nu se așteaptă însă la creșteri prea mari în perioada următoare și că la finalul anului are proiecții de 153 de milioane de abonați Premium. În comparație, Apple avea anul trecut 60 de milioane de abonați la Apple Music anul trecut, iar compania nu a mai oferit de atunci informații despre numărul total de abonați. Spre diferență de Spotify, Apple nu oferă și o componentă gratuită.

Totuși, Spotify nu pare să o ducă prea bine pe partea financiară, întrucât operațiunile sale pe trimestrul 2 din 2020 sunt pe pierdere cu 167 de milioane de euro. Anterior, în trimestrul 1 din 2020, pierderile erau de „numai” 17 miliarde de euro. Compania nu se așteaptă să intre pe profit în 2020.

sursa: Phone Arena