Vânzările de smartphone-uri Huawei ar putea scădea semnificativ în 2020

Autor: Cătălin Niţu 09.03.2020
Vânzările de smartphone-uri Huawei ar putea scădea semnificativ în 2020

Huawei a prezentat o atitudine optimistă la sfârşitul anului trecut, lăudându-se cu peste 240 de milioane de smartphone-uri vândute pe parcursul anului, în ciuda faptului că timp de jumătate din timp compania a nu a putut instala aplicaţii Google pe smartphone-urile sale noi. Adevărul este însă că au fost lansate foarte puţine modele de smartphone-uri Huawei fără aplicaţii Google în 2019, cel mai important model fiind Mate 30 Pro. În 2020 însă, compania se aşteaptă la o scădere foarte mare în vânzările de smartphone-uri, care ar putea să aducă compania înapoi pe locul al treilea în clasamentul mondial.

Conform The Information, Huawei are acum estimări de vânzări pentru anul 2020 cu aproximativ 50 de milioane de unităţi în minus faţă de rezultatul din 2019. Sunt aşteptate vânzări între 190 şi 200 de milioane de unităţi, o scădere semnificativă, care opreşte astfel creşterea companiei pe piaţa de smartphone-uri. Totuşi motivul pentru proiecţiile scăzute pot avea mai multe cauze, însă una va fi cu siguranţă lipsa serviciilor Google.

2020 a început cu o criză mondială: epidemia coronavirus. Din acest motiv, multe fabrici din China rămân închise sau funcţionează la capacitate limitată. Astfel, vor fi mai puţine smartphone-uri pe piaţă în total pentru anul în curs, în timp ce mulţi dintre potenţialii clienţi ar putea sta în carantină voluntară sau nu în următoarele câteva săptămâni sau luni.

Apoi, toate noile dispozitive lansate de Huawei vor fi disponibile doar în versiune fără servicii Google. Acest lucru va ţine o parte dintre utilizatori departe. Desigur, vor fi destui clienţi care vor prefera un dispozitiv fără Google cu posibilitatea de a instala anumite aplicaţii după achiziţie şi cu accesarea lor din browser.

În acelaşi timp, Huawei îşi dezvoltă magazinul propriu de aplicaţii, oferind din ce în ce mai multe aplicaţii şi servicii, în special cele locale pentru fiecare piaţă. Lipsa unor aplicaţii precum cele de la Facebook, cele de navigaţie precum Maps sau Waze este însă destul de gravă. De asemenea, YouTube şi Netflix sunt complet absente.

Piaţa care ar putea fi cea mai afectată de lipsa aplicaţiilor Google este Europa, unde majoritatea utilizatorilor se aşteaptă să folosească aplicaţiile şi serviciile companiei americane, întrucât aşa au fost livrate toate telefoanele cu Android încă de când au apărut.